سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

افزایش تولید زغال‌سنگ به 160 هزار تن

با راه اندازی کک‌سازی البرز مرکزی در سواد‌کوه تولید زغال‌سنگ به 160 هزار تن افزایش می یابد

نایب رئیس فراکسیون معدن و تولیدات معدنی مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: با راه اندازی کک‌سازی البرز مرکزی در سوادکوه شاهد تولید زغال سنگ از 11 هزار تن به 160 هزار تن خواهیم بود.

علیپوربا اشاره به این مطلب که احیای نساجی و افتتاح کک‌سازی که منجر به احیای البرز مرکزی می‌شود، از مصوبات بزرگ سفر هیئت دولت به مازندران بوده است، افزود: با پیگیری‌ها و فشارهایی که کمیسیون معدن مجلس شورای اسلامی داشته است، طرح راه‌اندازی کک‌سازی سوادکوه به مناقصه گذاشته شد و مراحل اداری آن در حال انجام است.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که معتقد بودم که دولتی شدن کک‌سازی سوادکوه برای تثبیت وضعیت اجرایی شدن و آماده شدن ساختارها لازم بوده است،گفت: مدیریت دولتی کک‌سازی را با توجه به میزان بیکاری و وضعیت صنعتی شدن شهرستان سوادکوه و بستر‌سازی لازم برای تحویل به بخش خصوصی ترجیح می‌دهم.

علیپور با بیان اینکه نگاه بدبینانه به کک‌سازی سوادکوه آن است که فوریت اجرایی کردن کک‌سازی به دلیل سوال و پیگیری رئیس جمهور از تاخیر در اجرایی کردن کک‌سازی است، افزود: ما خوش‌بینانه به قضیه کک‌سازی نگاه می‌کنیم و پیگیریم تا به تاخیرهای گذشته دچار نشود.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کک‌سازی، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه سوادکوه محسوب می‌شود،گفت: با راه‌اندازی کک‌سازی شاهد بازگشت سوادکوهی‌های مهاجر و احیای معادن زغال سنگ خواهیم بود و 300 تا 400 هزار تن زغال سنگ مرغوب کک‌شو در محل زغال سنگ البرز مرکزی دپو شده است که با راه‌اندازی کک‌سازی شاهد استفاده از این ظرفیت‌ها خواهیم بود.

علیپور افزود: با راه اندازی کک ‌سازی البرز مرکزی شاهد تولید زغال سنگ از 11 هزار تن به 160 هزار تن خواهیم بود که منجر به اشتغالزایی و فعال‌شدن معادن زغال سنگ خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.