سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین:

برنامه‌های فرهنگی سلامت اجتماعی زندانیان را به همراه دارد

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین گفت: برنامه‌های فرهنگی که در زندان برگزار می‌شود، سلامت اجتماعی زندانیان را به همراه دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمود ترابی پیرامون برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال 92 در حوزه فرهنگی برای مددجویان اظهار داشت: رویکرد اصلی در سطح زندان‌ها فعالیت‌های مفید، مؤثر و ارشادی نسبت به هدایت و بازسازی شخصیت آنان است و اجرای برنامه‌های فرهنگی در طول سال برای محبوسان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به گسترش، اهمیت و تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی سازمان زندان‌ها، علاوه بر مددجویان، کارکنان و سربازان وظیفه نیز مطابق با دستورالعمل ارسالی موظف به اجرایی کردن آن در حوزه‌های مختلف هستند.

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین ادامه داد: تقویت روحیه و سلامت روح و جسم منحصر به مددجویان نبوده و کارکنان و سربازان نیز از این مزیت به لحاظ افزایش بهره‌وری و بازدهی برخوردار شده‌اند.

ترابی تصریح کرد: در واقع نخستین گام اصلاح و تربیت زندانیان برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی، مهارت‌های زندگی، هنری و ورزشی است.

وی اضافه کرد: بر همین اصل تلاش شده تا به منظور اجرای بهینه سیاست‌های سازمانی و طرح پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر، با استفاده از امکانات موجود در راستای تغییر و بازسازی شخصیت مددجویان گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه تأثیر برنامه‌های فرهنگی و به بیانی دیگر بهداشت روان و اصلاح رفتار زندانیان می‌تواند رفتار زندانیان را کنترل و ظرفیت اصلاح و تربیت را در آنان ارتقا بخشد، افزود: انجام برنامه‌های منسجم فرهنگی در زندان‌ها شامل مجموعه‌ای از اقدامات آموزشی، عقیدتی، فرهنگی، هنری و فنی و مهارتی با رویکرد اصلاح و تربیت، تأثیر فراوانی در به هنجار کردن رفتار زندانیان داشته است.

ترابی عنوان کرد: در حال حاضر با برنامه‌های هدفمند ستاد کاهش آسیب، امنیت زندان‌ها ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم کمبودها توانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نیروهای مجرب، زندان‌ها را به محیط اصلاح و تربیت و کاهش آسیب‌های ناشی از حبس سوق دهیم.

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین متذکر شد: کارشناسان فرهنگی در قالب کار گروه‌های مختلف با تبادل نظر و هم‌فکری نسبت به رفع موانع و توسعه فعالیت‌های مربوطه اتخاذ تصمیم می‌کنند.
برچسب ها: زندان ، قزوین ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.