سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف فعاليت مجتمع کائه سونگ کره شمالي

مجتمع کائه سونگ کره شمالي به علت قطع همکاري کره جنوبي، به کلي از فعاليت باز ايستاد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه پنج تلويزيون فرانسه، فردريک اوژاردياس خبرنگار اين شبکه در سئول افزود با خروج تقريبا کامل نيروهاي کاري کره جنوبي از کائه سانگ، شاهد پايان کامل فعاليت مجتمع صنعتي کائه سونگ هستيم که آخرين نماد از همکاري ميان دو کره به شمار مي رفت. اين فاجعه اي بزرگ به شمار مي رود زيرا کائه سونگ تنها مکاني بود که در آن اتباع کره شمالي و کره جنوبي مي توانستند هر روز با هم ديدار کنند و به تعامل بپردازند.
اين مجتمع نه سال پيش در خاک کره شمالي ايجاد شده بود و اميد زيادي براي نزديکي بين دو کره ايجاد کرده بود. صد و بيست شرکت از کره جنوبي در اين مجتمع پنجاه و سه هزار کارگر از کره شمالي را به کار گرفته بودند. در پي بالا رفتن تنش ميان دو کره، رژيم پيونگ يانگ چهار هفته پيش تصميم گرفت  مانع حضور کارگران کره شمالي در اين  مجتمع شود و کره جنوبي نيز تصميم گرفت همه کارکنان خود را به کره جنوبي بازگرداند. روز گذشته چهل و سه شهروند کره جنوبي از خاک کره شمالي خارج شدند و امروز فقط هفت تبعه کره جنوبي در اين مجتمع باقي مانده اند. 
اين خبرنگار درباره علل تصميم کره جنوبي  براي خارج کردن اتباع خود گفت رئيس جمهور کره جنوبي سياست قاطعيت را در قبال کره شمالي در پيش گرفته است. وي نمي خواهد   کره شمالي به کمک کائه سونگ اهرم فشاري بر کره جنوبي داشته باشد. کره جنوبي ممکن است همه سرمايه گذاريهايش را در اين مجتمع از دست بدهد  که يک ميليارد دلار برآورد شده است اما رئيس جمهور کره جنوبي مي خواهد به جهانيان ثابت کند سرمايه گذاري در شمال بسيار پرخطر است. بسته شدن کائه سونگ پنجاه و سه هزار کارگر اهل کره شمالي را بيکار مي کند. 
مطبوعات کره جنوبي از نارضايتي شماري از کارگران در مناطق جنوبي کره شمالي گزارش داده اند.







برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.