سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

محور برنامه های آموزش و پرورش تربیت بر مبنای مفاهیم اسلامی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: محور برنامه ها و اولویت کاری آموزش و پرورش، توسعه و ترویج تربیت بر مبنای مفاهیم اسلامی است


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدحمیدرضا حاجی بابایی روز سه شنبه در همایش ˈکوثر حماسه سازˈ در مشهد گفت: مبنا و اساس پیشرفت و اعتلای جامعه تربیت است و بر این اساس برای رشد جامعه باید تربیت و تعلیم را بر مبنای آموزه های اسلامی و دینی در جامعه قرار دهیم.

وی گفت: نوع تربیت انسانها می تواند یک جامعه را به بلندی و یا به پستی بکشاند لذا به دنبال این هستیم که در آینده نزدیک بالاترین کارکرد را به سوی تربیت ببریم.

وی با بیان اینکه خانواده، نقش و جایگاه اساسی در تشکیل جامعه سالم دارد، افزود: اساس تربیت از خانواده آغاز می شود و لذا برای اصلاح جامعه باید در زمینه اعتلای جایگاه و نقش خانواده بیشتر کار کنیم.

وی گفت: در این زمینه یکی از دروسی که در آینده نزدیک در دبیرستان تدریس خواهد شد، مربوط به خانواده و نقش و جایگاه این نهاد است.

حاجی بابایی تاکید کرد: مردم باید به این جمع بندی برسند که باید قسمتی از وقت خود را به خانواده بپردازند و یکی از مهمترین دلایل تعطیلی روزهای پنجشنبه در آموزش و پرورش توجه به نهاد خانواده بوده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه باید به سویی حرکت کند که تحول بنیادین در همه زمینه ها محقق شود و این تحول باید حقیقی و واقعی باشد تا هر کس جایگاه خود را بیابد.

وی افزود: تحول بنیادین در آموزش و پرورش و ساختار تربیتی نیز به طور حتم جامعه را متحول می کند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه معلمان در جامعه نیز گفت: باید عزت و جلال معلم به جایگاه حقیقی خود برسد و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

حاجی بابایی افزود: به همین منظور تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که معادل 25 هزار نفر هستند از همان آغاز به عنوان معلم محسوب شده و در فروردین ماه امسال نیز حقوق آنان همانند بقیه معلمین افزایش یافته است.

وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه یک میلیون دانش آموز پیش دانشگاهی در آزمون سراسری امسال شرکت کردند اظهار داشت: 700 نفر آنان علاقه مندی خود را به حرفه معلمی اعلام داشتند که از بین آنان 25 هزار نفر به دانشگاه فرهنگیان راه یافتند.

وی گفت: در راستای حفظ شان و کرامت معلمان تلاش داریم در برنامه بلند مدت، هر معلم در شهر و منطقه بومی خود استخدام شده و با مهندسی نیروی انسانی معضلات و مشکلات ناشی از تدریس در سایر شهرها رفع شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه جایگاه و مقام والای زن، مادر و معلم آنطور که باید و شاید در جامعه مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: حضرت فاطمه (س) نمونه و الگوی مادر، زن و معلم نمونه بود به طوری که این بزرگوار در هر نقش به عنوان سمبل و نمادی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز الگوی عمل و رفتار است.

حاجی بابایی گفت: حضرت زهرا (س) در دوره حیات ارزشمند خود نقش آفرینی های متعددی داشته است اما آن بخشی که کمتر در جامعه به آن پرداخته شده است، نقش مدیریت بحران سیاسی آن حضرت پس از رحلت رسول اکرم (ص) و برگزاری مناظره های علمی در شرایطی است که حتی مردان جرات سخن گفتن نداشتند.

وی تاکید کرد: باید در زمینه این بخش از زندگی حضرت زهرا (س) تحقیق و پژوهش علمی انجام شود زیرا ایشان حلقه اتصال امامت و رسالت است و این جایگاه رفیع هنوز نیازمند معرفی می باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زنان باید در جامعه نقش تاثیرگذار خود را داشته باشند و با حضور در صحنه های مختلف توانمندی خود را به نمایش بگذارند، گفت: در وزارت آموزش و پرورش مهمترین بخش ها و معاونتها از جمله معاونت آموزش ابتدایی که هفت میلیون دانش آموز یعنی 70 درصد دانش آموزان کشور در این مقطع مشغول تحصیل هستند، به زنان سپرده شده است.

وی افزود: زنان در آموزش و پرورش تاکنون عملکرد مطلوب، قابل دفاع و درخشانی را در حوزه مدیریتی داشته اند.

در این مراسم همچنین به مناسبت هفته زن از چند تن از زنان فرهنگی و خانواده های شهید و ایثارگر تجلیل شد/س 

برچسب ها: برنامه ، مبنای ، مفاهیم ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.