سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در قم:

منتخب ملت از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور استفاده کند

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: مردم باید در انتخابات ریاست جمهوری فردی شایسته که افزون بر تلاش برای رشد اقتصادی و تولید ملی، اهل تعامل با جریان‌های دیگر باشد را برگزینند.




 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهادر قم با بیان اینکه حماسه در لغت به معنای دلاوری و شجاعت و افتخارآفرینی است، تصریح کرد: بر اساس تعریف ارائه شده، حماسه سیاسی اقدام افتخارآمیزی است که در عرصه سیاست تحقق می‌یابد و حماسه اقتصادی نیز به معنای تحقق اقدامات افتخارآمیز و شجاعانه اقتصادی در عرصه زندگی مردم و تولید داخلی است.

وی در خصوص عوامل نامگذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: از نظر سیاسی در سال 92 با چند واقعیت روبه‌رو هستیم و از طرفی دشمنان نظام جمهوری اسلامی را می‌بینیم که با یکدیگر برای مقابله با موجودیت مقاومت اسلامی در سطح بین‌الملل برنامه‌ریزی عمیق و گسترده‌ای کرده‌اند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: رژیم صهیونیستی، امپریالیسم جهانی و ارتجاع منطقه با دست به دست دادن به یکدیگر همت خود را برای شکست مقاومت اسلامی متمرکز کرده‌اند و یکی از اقدامات مهم و افتخارآمیز برای مسئولین و مردم ما در نظام جمهوری اسلامی این است که بتوانند این انسجام و این هیمنه استکباری را که از این سه ضلع شوم به وجود آمده درهم بشکنند و شکست این مثلث شوم موجب بروز حماسه سیاسی خواهد شد.

یوسفی‌مقدم با بیان اینکه از طرف دیگر در سال 92 در عرصه داخلی با انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در این عرصه با تجربه بسیار سنگین انتخابات‌های گذشته همراه بوده و این مسئله نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید توجه داشت که انتخابات با وجود اینکه در ظاهر حرکتی داخلی است اما آثار بین‌المللی فراوانی دارد.

وی ادامه داد: برخی از تصمیم‌گیری‌ها در 1+5 در حوزه مسئله هسته‌ای با انتخابات ریاست جمهوری ارتباط پیدا می‌کند اما باید توجه داشت که تصمیم‌گیری شجاعانه و افتخارآمیز ملت ایران در انتخابات در تصمیم‌سازی‌های داخلی و بین‌المللی نقش‌آفرین است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به نقش مردم و مسئولان در حماسه‌سازی گفت: مردم باید بصیرت خود را در انتخابات ریاست جمهوری افزایش دهند و فردی شایسته که افزون بر تلاش برای رشد اقتصادی و تولید ملی، اهل تعامل با جریان‌های دیگر باشد و بتواند از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کند را برگزینند و به این جمله مقام معظم رهبری در مشهد که فرمودند «رئیس جمهور باید نکات مثبت رؤسای جمهوری سابق را داشته باشد و نکات منفی آن‌ها را نداشته باشد » توجه کنند.

وی با بیان اینکه در انتخاب شوراها هم نیازمند حماسه آفرینی هستیم، خاطرنشان کرد: شوراها در هر شهر و روستایی در مسائل اقتصادی و سیاسی آن شهر و روستا نقش‌آفرینی می‌کنند و بر همین اساس مردم باید گزینه‌هایی را مورد توجه قرار دهند که ارزش‌های الهی و ارزش‌های پذیرفته شده ملی را مورد توجه قرار داده و احترام بگذارند.

برچسب ها: رئیس مرکز ، فرهنگ ، و معارف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.