سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

سنندج، نخستین شهر کشور که دارای شورا شهر شد

تشكيل نخستين شوراي شهر مركب از يازده نماينده‌ي مردم سنندج تنها كم‌تر از دو هفته پس از تعيين نظام جمهوري اسلامي نمونه‌ ي بارز باور عملي به رأي و نظر افكار عمومي و اعتقاد به دخالت مردم در تعيين سرنوشت خود در تاريخ کردستان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، در نخستين روزهاي فروردين 1358 ، شهر سنندج پذيراي هيئتي بلندپايه مركب از شخصيت‌هاي انقلابي و مسئولان كشوري  بود. اين هيئت با شخصيت‌هاي محلي درباره‌ي چند موضوع از جمله تشكيل يك شوراي 11 نفره كه وظيفه‌ي اداره‌ي شهر سنندج را به مدت شش ماه به عهده داشته باشد، به توافق رسيد. آن‌چه سبب شد تا هيئتي در بالاترين سطح از جانب رهبري انقلاب به سنندج اعزام شود، درگيري خونيني بود كه در روزهاي پاياني اسفند 57 در اين شهر روي داده بود. هيئت اعزامي طي اقامت خود در سنندج توانست به راه‌حل مسالمت‌آميزي براي كاهش تبعات بحران دست يابد. در توافق‌نامه‌ي هيئت اعزامي و شخصيت‌هاي محلي، توجه به برخي خواسته‌هاي محلي مورد تأكيد قرار گرفت و به ويژه تشكيل شوراي شهر سنندج از راه برگزاري انتخابات و با رأي مستقيم شهروندان، به عنوان دستاوردي مهم به تصويب رسيد.
در تاريخ 24/1/58 در شهر سنندج مركز استان كردستان انتخابات شوراي شهر برگزار شد و طي آن 11 تن به عنوان اعضاي شوراي شهر سنندج برگزيده شدند و به اين ترتيب نخستين شوراي شهر پس از انقلاب تشكيل شد/س
برچسب ها: سنندج ، نخستین ، شورا ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.