سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

طی شش سال ظرفیت جابه جایی مسافر در محور خراسان 85 درصد افزایش یافت

مدیرکل راه آهن خراسان گفت : ظرفیت جابه جایی مسافر و زائر از طریق مسیر ریلی در محور خراسان طی شش سال اخیر بیش از 85 درصد افزایش یافت


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدمحمد هادی ضیایی مهر افزود : در سال 86 در مجموع سالانه حدود هفت میلیون و 300 هزار مسافر در این محور جابه جا می شدند که امروز این تعداد به 13 میلیون نفر رسیده است.

وی اظهار داشت : این ظرفیت سازی به گونه ای است که امروز 45 درصد ظرفیت کل قطارهای مسافری در محور خراسان است و 30 درصد زائرین ورودی به استان سهم ناوگان ریلی می باشد.

وی گفت : امروز از 23 شهر و مرکز استان بصورت مستقیم به مشهد و نیز بالعکس قطار گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه افزایش سهم جا به جایی مسافر در بخش ریلی مورد تاکید مسوولان وزارتخانه می باشد ، افزود : بدین منظور قطار در مسیرهای محلی و کوتاه داخل استان همچون مشهد - سرخس ، مشهد به تربت حیدریه و نیشابور - جوین - جغتای هم طی سال های گذشته راه اندازی شده است.

ضیایی مهر در ادامه در بخش ظرفیت ریلی در زمینه حمل بار هم گفت : طی این سال ها ظرفیت حمل و نقل بین المللی این مسیر از 5/3 میلیون تن در سال 86 هم اینک به هفت میلیون تن رسیده است.

وی گفت : در حال حاضر فقط در بخش ترانزیت بیش از 90 درصد ترانزیت ریلی کشور از خراسان و مرز سرخس انجام می شود.

ضیایی مهر افزود : سرخس نقطه اتصال محور ریلی جمهوری اسلامی با آسیای میانه است و از این جهت کریدورهای مهمی چون بندرعباس - سرخس ، جلفا - سرخس و مانند شکل گرفته است.

وی اظهار داشت : محور سرخس در بحث واردات و نیز صادرات کالاهای غیر نفتی هم قابلیت خوبی را برای استان و کشور فراهم کرده است.

ضیایی مهر گفت : با توجه به این ویژگی ها ، تلاش شده ظرفیت این محور ارتقا یابد و امکانات و شرایط بهتری برای آن فراهم شود چنانکه طی این چند سال ظرفیت تعویض بوژی ایستگاه سرخس (چرخ و محور قطارها ) از 100 دستگاه واگن به 400 واگن در شبانه روز رسیده است.

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی، افزود : در بخش مسافری هم اخیرا قطارهای ریل باس را فعال کرده این و ظرف دو ماه آینده سالن مسافری ایستگاه سرخس که هم اینک پیشرفت 85 درصدی دارد بهره برداری می شود.

وی گفت : با انجام این طرح در عمل ظرفیت سالن مسافری ایستگاه راه آهن سرخس به پنج تا شش برابر افزایش می یابد/س 


برچسب ها: ظرفیت ، جابه جایی ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.