سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ساخت واگن های خط دوم قطار شهری مشهد آغاز شد

سخنگوی شرکت قطار شهری مشهد از آغاز ساخت واگن­های مورد نیاز برای خط دوم این قطار شهری خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جواد حمیدزاده با بیان این مطلب گفت: در پایان اسفند ماه پارسال قرارداد ساخت واگن های مورد نیاز برای خط دوم قطار شهری مشهد نهایی شد و هم اکنون عملیات ساخت این واگن ها آغاز شده است.

وی اظهار داشت: شرکت قطارشهری مشهد با پیگیری های بسیار و تهیه طرح توجیهی به منظور تأمین واگن و تجهیزات مورد نیاز خط دوم، موفق شد با مساعدت بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک عامل، 127میلیون یورو از صندوق توسعه ملی وام دریافت کند.

حمیدزاده گفت: این امر موجب شد همزمان با پیشرفت فیزیکی عملیات احداث خط دوم شاهد ساخت واگن نیز باشیم.

وی با بیان اینکه در راه اندازی خط اول قطارشهری مشهد، عملیات ساخت واگن ها پس از پایان یافتن عملیات اجرایی این خط آغاز شد، افزود: آغاز ساخت واگن های خط دوم همزمان با تکمیل عملیات اجرایی این خط، توفیقی بزرگ در کاهش مدت زمان بهره برداری این خط است.

سخنگوی شرکت قطارشهری مشهد در خصوص ساخت واگنهای خط 2 قطار شهری اظهار داشت: واگنهای این خط توسط شرکت واگن سازی تهران و یک شرکت چینی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: مترو تهران نیز از این شرکت واگنهای خود را تامین می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد واگن برای خط 2 در مرحله اول پیش بینی شده است ، گفت: پنج واگن 20 متری (20رام قطار 5 واگنه) برای این خط قطار شهری در حال طراحی و ساخت است.

خط دوم قطار شهری مشهد که به طول 14کیلومتر در مسیر شمال به جنوب این شهر اجرا می شود، تا اواخر سال 1394 یا اوایل سال 1395 به بهره برداری می رسد/س 

برچسب ها: ساخت ، واگن ، قطار ، شهری ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.