سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهران ميزبان همايش خليج فارس

تهران ميزبان همایش بین المللی فرهنگی- گردشگری خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، همایش بین المللی فرهنگی - گردشگری خلیج فارس، در تالار وزارت کشور برگزار مي شود.

در نهمين دوره همايش ملي خليج فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سفيران، دانشگاهيان و پژوهشگران حوزه مطالعات خليج فارس حضور خواهند داشت.

در جريان برگزاري همایش بین المللی فرهنگی گردشگری خلیج فارس، طي پنل های تخصصی موضوعات «اقتصاد و گردشگری»، «آواها، گویش‌ها و آداب و رسوم» و «تاریخی و بین‌المللی» مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

در سال 1384 به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز دهم اردیبهشت ماه مصادف با اخراج پرتغالی‌ها از سواحل جنوبی ایران، روز ملی خلیج فارس نامگذاری شد.

همایش ملی خلیج فارس هر ساله با هدف پاسداشت نام و شناخت ابعاد مختلف و مزیت های متنوع خلیج فارس برگزار می‌ شود.

خلیج فارس بازمانده گودال بزرگی از دوران گذشته زمین شناختی تحت تاثیر فشار ناشی از آتشفشان های فلات ایران بوده و پایداری فلات عربستان در برابر این واکنش ها تکتونیکی سبب ایجاد و توسعه پهنا ژرفای آن شده است.

در حاشیه این دریای پهناور، تمدن های بزرگی رشد کردند و امروزه، آثار این تمدن ها در سر تاسر خلیج فارس گواه و مدرک روشنی بر نقش پویا و زنده خلیج فارس در بستر تاریخی و حیات اجتماعی منطقه خاورمیانه است.

خلیج فارس اصلی ترین و کهن ترین نام آبراهه میانه سرزمین ایران، دریای عمان و شبه جزیره عربستان از سده های پیش از میلاد تاکنون نهاده شده و مستندات، مدارک و شواهد آن در منابع کهن و اسناد معتبر بین المللی معاصر بر جای مانده است.

در شرايط كنوني با توجه به تلاش هاي صورت گرفته از سوي كشورهاي عربي در راستاي تغيير نام و تصاحب اين خليج هر اقدامي در راستاي صيانت از نام خليج فارس مانند برگزاري چنين همايش هايي، اقدامي موثر و ارزشمند است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.