سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تلاش برای تحریف نام خلیج فارس نشانگر زبونی دشمنان است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تلاش برای تحریف نام خلیج همیشه فارس نشانگر زبونی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، حجت الاسلام عباس هاشمی روز سه شنبه به مناسبت (10 اردیبهشت) روز ملی خلیج فارس افزود: دشمنان بدانند که خلیج فارس، از ارزش های ملت ایران است و این ملت، اجازه هیچ گونه تعرضی را به ارزش های خود نخواهد داد.
وی بیان کرد: گرامیداشت و پاسداشت این روز ملی وظیفه همگانی است تا دنیا بداند که این قطعه از خاک میهن اسلامی،همیشه خلیج فارس است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: دنیا تعلق خلیج فارس به ایران را بر اساس مستندات تاریخی پذیرفته و همواره از این منطقه در تاریخ به عنوان منطقه ای استراتژیک یاد شده است.
حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: خلیج فارس از روزگار باستان تا امروز متعلق به ایران بوده و نام فارسی آن در سازمان ملل متحد نیز به ثبت رسیده و هیچ کس نمی تواند نام آن را تغییر دهد.
وی بیان کرد: انتخاب و درج روز ملی خلیج فارس در تقویم رسمی کشور نشان از اهمیت این آبی نیلگون دارد تا همه در گرامیداشت روز این خلیج همیشه فارس تلاش کنند.
شورای فرهنگ عمومی کشور در تیر ماه 1384 به منظور صیانت از نام و هویت ایرانی این منطقه، دهم اردیبهشت ماه سالروز شکست پرتغالی ها و اخراج آنان از تنگه هرمز را به عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم خورشیدی ایران نام گذاری کرد. /س

برچسب ها: تریف ، خلیج فارس ، دشمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.