سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح حمله هوايي انگليس به خاک سوريه

دیلی میل به نقل از مقامات عالی رتبه نظامی ارتش انگلیس فاش کرد دولت دیوید کامرون با هدف ناگزیر ساختن بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بمنظور پذیرش خواسته های گروه های تندروی مخالف مسلح در این کشور طرح حمله هوائی و موشکی گسترده به خاک سوریه را تهیه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه افزود؛ این عملیات نظامی که ( تیر هشدار ) نامیده شده است تنها راه حل پیش روی دولت دیوید کامرون برای ناگزیر کردن بشار اسد به منظور گردن نهادن به خواست گروه های مسلح مخالف در سوریه شناخته شده است. اما درعین حال این طرح نظامی اکنون با مخالفت هائی در درون دولت انگلیس روبه رو است چرا که انگلیس قدرت ورود به جنگ دیگری را درمنطقه ندارد و مشکلات اقتصادی و مخالفت اذهان عمومی در این کشور با شرکت کشورشان در هرجنگ منطقه ای و بین المللی از مشکلات فرا روی این طرح نظامی است.
این روزنامه در ادامه افزود؛ بعد از فاش شدن گزارش های نظامی که حکایت از استفاده گروه های متخاصم درسوریه از گازهای سمی وخطرناک داشت، کامرون برای متقاعد کردن دولتش اعلام کرده بود، نظام سوریه خط قرمزها را نادیده گرفته و از این رو باید دست به اقدام نظامی برضد نظام بشار اسد در سوریه زد. اما مقامات انگلیسی با گوشزد کردن مشکلات و عواقب احتمالی آغاز چنین جنگی درسوریه از وی خواستند، به مذاکرات سیاسی و راه حل های غیر نظامی برای پایان یافتن این غائله در سوریه بیندیشد.
به نوشته دیلی میل، دولت کامرون تلاش می کند با کمک باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا طرح استفاده از سلاح شیمیائی یا سمی از سوی نظام سوریه را مطرح سازد تا از این طریق دولت روسیه را نیز در وارد آوردن فشار بیشتر به دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه با خود همراه سازند و از این طریق بحث انتقال قدرت در سوریه دنبال شود.
این روزنامه درپایان ادعا کرد؛ یک مقام عالی رتبه نظامی دولت انگلیس گفته است، دولت کامرون درصورتی که احساس نیاز کند ناگزیر خواهد شد تیر هشدار خود را به سمت سوریه شلیک کند، اما انگلیس حاضر نیست وارد جنگ تمام عیاری درخاک سوریه شود.







برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.