سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در ديدار "مهدي‌اف":

روابط برادرانه تهران- باكو دشمناني دارد كه نمي‌خواهند دو ملت در كنار هم قرار بگيرند

رئيس جمهور با بيان اينكه روابط برادرانه تهران- باكو دشمناني دارد كه نمي‌خواهند دو كشور و دو ملت در كنار هم قرار بگيرند، گفت: بايد به قدري بر برادري و پشتيباني از هم در مجامع و محافل مختلف تاكيد كنيم كه دشمنان مايوس شوند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور عصر روز گذشته(دوشنبه) در ديدار دبير امنيت ملي جمهوري آذربايجان با اشاره به اينكه پيوندهاي تاريخي دو ملت بسيار عميق است و دو ملت در طول تاريخ در كنار هم قرار داشتند، گفت: امروز ملت و دولت آذربايجان در مسير پيشرفت در حركت است و جمهوري اسلامي ايران از اين روند حمايت مي‌كند و آن را به نفع دو ملت و ملت‌هاي منطقه مي‌داند.

وي در ادامه با بيان اينكه روابط برادرانه تهران- باكو دشمناني دارد كه نمي‌خواهند دو كشور و دوملت در كنار هم قرار بگيرند، افزود: دشمنان علاقه‌مند هستند كه همه ملت‌ها با هم اختلاف داشته و از هم جدا باشند تا آنها بتوانند به راحتي منافع خود را تامين كنند و هر چقدر روابط برادرانه دو ملت، عميق‌تر باشد دشمني‌ها نيز سنگين‌تر است.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: امروز دشمنان از سه ابزار سرويس‌هاي اطلاعاتي (صهيونيستي، غربي و آمريكايي)، انسانهاي ضعيف و نادان و رسانه‌هاي وابسته كه به نفع غربي‌ها در تلاش هستند، عليه روابط ملت‌ها استفاده مي‌كنند اما بدون ترديد با هوشمندي ملت‌ و دولت‌ ايران و‌ آذربايجان آنها نمي‌توانند با استفاده از اين سه ابزار كوچكترين خللي در روابط برادرانه دو كشور ايجاد كنند.

وي تصريح كرد: بايد به قدري بر برادري و پشتيباني از هم در مجامع و محافل مختلف تاكيد كنيم كه دشمنان مايوس شوند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: تجربه تاريخي نشان داده كه هيچ كدام از قدرت‌هاي بين‌المللي به دنبال منافع ديگر ملت‌ها نبوده و صرفا به دنبال منافع تاريخي خود بودند آنها با ايجاد فاصله، اختلاف و درگيري ملت‌ها را ضعيف كرده و سود مي‌برند.

"
رامير مهدي‌اف" دبير امنيت ملي جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه آذربايجان، جمهوري اسلامي ايران را دوست بزرگ مي‌داند، گفت :بايد همكاري‌هاي وسيعي ايجاد كنيم و براي اين منظور هم امكانات زيادي در اختيار داريم.

وي با بيان اينكه غربي‌ها به دنبال ايجاد انقلاب رنگي در جمهوري آذربايجان بودند و چند بار براي اين منظور تلاش كردند، خاطرنشان كرد: پيشرفت و توسعه آذربايجان غربي‌ها را ناخشنود كرده و با برخي اقدامات قصد دارند ثبات آ‌ذربايجان را به هم بريزند به نحوي كه اخيرا فقط نماينده انستيتوي ملي آمريكا در آذربايجان در يك سال گذشته يك ميليون دلار بين سازمانها و افراد مختلف براي ايجاد بي ثباتي در در اين كشور هزينه كرده است.

وي خاطرنشان كرد: حيدر علي‌اف به روابط ايران و آذربايجان اهميت زيادي قائل بود و ميراثي كه به يادگار گذاشته اين است كه بايد روابط دو كشور همواره در بالاترين سطح بالاتري قرار داشته باشد.

وي با بيان اينكه جمهوري آذربايجان براي پشتيباني‌هاي دولت ايران از خود ارزش زيادي قائل است و معتقديم كه بايد دو كشور در كنار و پشتيبان هم باشند، گفت: وجود ايران مقتدر و باثبات در كنار آذربايجان را به نفع خود مي‌دانيم و رئيس‌جمهور آذربايجان دولت ايران و دولت شما را پشتيبان خود مي‌داند.

وي خطاب به احمدي‌نژاد تصريح كرد: نام و مسيري كه شما در سياست داخلي، منطقه‌اي و جهاني به ثبت رسانديد، در تاريخ با حروف طلايي به ثبت خواهد رسيد و ما اين را آشكارا مشاهده مي‌كنيم و به خاطر اين احترام ويژه‌اي براي شما قائل هستيم.
انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.