سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کمک هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران؛

برگزاري نشست تخصصي صنعت سيمان با حضور هيئت تجاري کشور عراق و توليدکنندگان و صادرکنندگان سيمان

دعوت به سرمايه گذاري تجار ايراني در زمينه توليد سيمان در عراق در حالي صورت گرفت که در حال حاضر کشور ترکيه اقدامات گسترده اي را در زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري در عراق صورت داده است.

محمدمهدي نهاوندي معاون کمکهاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از برگزاري نشست تخصصي صنعت سيمان با حضور هيئت تجاري کشور عراق، صبح امروز خبر داد و گفت: در حاشيه برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران، شاهد برگزاري نشست هاي تخصصي با هيئت هاي تجاري کشورهاي خارجي هستيم.

وي گفت: به منظور توسعه و ارتقاي سطح مبادلات تجاري فيمابين دو کشور و زمينه يابي پتانسيل هاي جديد در اين خصوص، نشست تخصصي صنعت سيمان با حضور هيئت تجاري عراقي در سازمان توسعه تجارت ايران برگزار گرديد.

در طي اين نشست که با حضور يازده نفر از اعضاي هيئت بازرگانان عراقي اعم از تجار، بازرگانان و نمايندگان اتاق بازرگاني، گمرک از يکسو و تعداد پانزده نفر از توليدکنندگان و صادرکنندگان ايراني (هولدينگ سيمان)  نمايندگان تشکل تخصصي ذيربط برپا شد، زمينه هاي همکاري موجود و زمينه يابي همکاري هاي جديد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وي خاطرنشان کرد: از جمله مهمترين مباحث مطرح شده در اين نشست، جلب نظر توليدکنندگان ايراني به سرمايه گذاري در کشور عراق و اختصاصا اقليم کردستان بوده که مورد توجه طرفين قرار گرفت.

اين موضوع با توجه به مشکلات صادرکنندگان ايراني در رابطه با حمل و نقل سيمان صادراتي خود به بازار مصرف در آن کشور، مي تواند موضوعي جديد در بحث تعاملات اقتصادي دو کشور محسوب گردد./عب
برچسب ها: معاون ، تجاری ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.