سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

انتشار هرگونه مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی، خلاف قانون است

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: انتشار هر گونه مطلب، عکس یا کاریکاتور، علیه نامزدهای انتخاباتی، خلاف قانون است.

سید عبداله موسوی، در همایش تبیین حماسه سیاسی مجتمع غدیر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: دامن زدن به هرگونه تفرقه افکنی، جهت دهی برای ایجاد اختلاف از طریق نشر مطلب یا تصویر یا کاریکاتور و تضعیف افراد، خلاف قانون محسوب می شود.
وی اظهار داشت: استفاده از امکانات دولتی علیه یا له افراد برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی با هر میزان بودجه، جرم است و پیگیرد قانونی دارد.
موسوی تصریح کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 34 قانون انتخابات ریاست جمهوری، تشکیلات قضائی هر شهرستان یا بخش به منظور پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات لازم را در محدوده قوانین و مقررات مربوطه معمول می دارد.
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در استان چهارمحال و بختیاری، حداقل تخلفات مطبوعاتی دیده می شود و این استان کارنامه موفقی در این راستا دارد.
وی گفت: رسانه ها نقش مهم و حیاتی در خلق حماسه سیاسی دارند و اکنون دوره حساسی از نظر برگزاری دو انتخابات همزمان است و خلق حماسه با حضور همه مردم شکل می گیرد و رسانه ها در آگاهی بخشی و ایجاد روحیه نشاط و شاداب برای خلق این حماسه نقش دارند.
موسوی افزود: ترویج حضور حداکثری و حماسی مردم، افزایش سطح آگاهی و دانش مردم در جامعه از رسالت های مهم رسانه ها در امر برگزاری انتخابات می باشد.
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال سنگ اندازی و آسیب زدن به جامعه می باشد که در این راستا رسانه ها نقش مهمی در خثنی کردن این توطئه دشمنان دارند.
وی اظهار داشت: خبرنگاران رسانه ها دیداری، شنیداری و مکتوب، کانون های تبلیغاتی فعالان نشر و چاپخانه داران باید قوانین انتخابات را مرور کنند، تا نخواسته دچار وقوع جرایم انتخاباتی نشوند.
مدیرکل انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دشمن به دنبال چالشی کردن انتخابات است که در این زمینه رسانه ها نقش مهمی برای مقابله با این دسیسه دشمنان دارند.
مجتبی نوروزی افزود: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری، افزون بر چهار هزار نفر ثبت نام کردند، که 81 نفر از ثبت نام شدگان را زنان تشکیل می دهند و 867 نفر برای شوراهای اسلامی شهر و مابقی برای شوراهای روستایی اقدام به ثبت نام کردند./س
برچسب ها: انتشار ، مطلب ، کاندید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.