سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ حجت الاسلام محسن قرائتی:

ثمره علم مفید؛ بندگی و تواضع نسبت به خدا، والدین و استاد است

در آستانه برگزاری همایش ملی نقش نماز در دفاع مقدس، همایش اساتید بسیجی استان چهارمحال و بختیاری، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، در این مراسم با گرامیداشت مقام معلم گفت: ارزش علوم تجربی به قدری است که می ارزد اشرف مخلوقات بمیرد ولی چیزی یاد بگیرد.

وی افزود: خدا در جواب فرشتگان که گفتند: " انسان خون ریز است از خلقت او صرف نظر کن"، اسم اعظم را به انسان آموخت و پیغمبران اولین معلمان هستند که در قرآن کریم آمده است: " و یزکیهم و یعلمهم الکتاب".

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: شغل معلمی با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست و سه رقم علم در قرآن ذکر شده که عبارتند از: علم مفید، علم مضر و علمی که نه مفید است و نه مضر.

حجت الاسلام قرائتی گفت: مفید، علم پیامبران است که علم رشد بشریت است و علم دنیا امروز خوب است اما؛ همه علوم، علم رشد نیستند.

وی افزود: علمی از نظر حضرت امام علی (علیه السلام) مفید است که ثمره آن علم بندگی و تواضع نسبت به خدا، والدین و استاد باشد.

استاد علوم قرآنی یادآور شد: 350 " اعوذُ" در قرآن ذکر شده که یکی از آنها اطلاعات بی خاصیت است.

وی خاطرنشان ساخت: " زدنی علماً " در قرآن یعنی اینکه خودم را زیاد فرما، یعنی توسعه فرد از توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... مقدم تر است.

مفسر قرآن اظهار داشت: در نماز می گوییم " السلام علینا و علی عبادالله الصالحین" یعنی اینکه پایان تاریخ و حکومت جهانی در دست افراد صالح است.

حجت الاسلام قرائتی گفت: در اسلام فارغ التحصیل نداریم، بلکه مطالعه باید ممتد باشد و آن هم با محوریت قرآن یعنی تفسیر.

نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: قرآن منجی ای است که ساده ترین کلماتش پر از نکته است و به قول علامه طباطبایی: آیه ای در قرآن هست که بیش از یک میلیون و 200 هزار معنا دارد.

وی، با تاکید بر استفاده صحیح از وقت ادامه داد: 27 جلد تفسیر نمونه را در تعطیلات نوشته ایم و باید در دانشگاه برای آموزش نهج البلاغه و قرآن خارج از ترم و واحدهای درسی برنامه ریزی شود.

وی، اصول اسلام در بحث حقوق را مترقی ترین اصول دانست و گفت: دین اسلام را خوب نشناخته ایم، در دین اسلام تا رأفت نسبت به حیوانات هم حقوق دارد و مستثنیات دِین از پیشرفته ترین اصول حقوقی اسلام نسبت به قوانین کشورهای غربی است.

وی با اشاره به انتخابات مهم یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سالجاری گفت: در کشور ممکن است ضعف هایی نیز باشد، اما توجیه حماقت است، تضعیف جنایت و تکمیل رسالت می باشد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: ولی فقیه کسی است که حرف آخر را می زند و حرف ولایت فقیه حجت است.

وی، با توصیه به اخلاق اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با حرکت بدنه ملت و خون شهیدان به دست آمده و کسی حق تضعیف نظام اسلامی را ندارد.

استاد و مفسر قرآَن، در پایان، اساتید دانشگاه را به داشتن رابطه عاطفی با دانشجویان و برگزاری جلسات علمی قرآن و نهج البلاغه توصیه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ نماینده مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اقامه نماز کشور، بمنظور شرکت در همایش ملی « نقش نماز در دفاع مقدس » به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

همایش ملی « نقش نماز در دفاع مقدس »، امروز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه 92، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می شود. /س

برچسب ها: علم مفید ، بندگی ، تواضع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.