سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش دوبرابري بيکاران ايتاليايي طي 5سال

بدليل بحران اقتصادي،‌ در طول پنج سال ميزان بيکاري در ايتاليا تقريبا دو برابر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتاليايي زبان آدنکرونوس ؛ بر اساس اعلام گزارش موسسه ملي آمار ايتاليا درباره وضع اشغال در پانزده سال اخير در اين کشور، در طول پنج سال ميزان متوسط بيکاري تقريبا دو برابر شده. بر اساس اين گزارش، ميزان بيکاري در ايتاليا در اين مدت 82/2 درصد رشد داشته است. از هر دو شهروند ايتاليايي در جستجوي اشتغال، يک شهروند در جنوب اين کشور سکونت دارد اما شمال ايتاليا با 121/3 درصد رشد، بيشترين ميزان بيکاري را به خود اختصاص داده است.

اين موسسه در گزارش خود نوشته است، تعداد متوسط بيکاران در سال 2012 ميلادي برابر با دو ميليون و 740 هزار نفر بوده که از زمان شروع رصد بيکاري در ايتاليا از سال 1993 ميلادي،‌ بي سابقه بوده است. با بررسي سال هاي بحران به اين نتيجه مي توان رسيد سال گذشته سال بي سابقه افزايش بيکاران در ايتاليا بوده و با 30/2 درصد افزايش، ششصد و سي و شش هزار نفر به تعداد بيکاران در اين کشور افزوده شده است.

در سال 2012 ميلادي ميزان بيکاري در سطح ملي در ايتاليا 4/6 درصد افزايش يافت. وضع اشتغال در بين جوانان ايتاليايي فاجعه بار است،‌ بطوريکه چهل و شش مميز نه دهم درصد از جوانان در فاصله سني پانزده تا بيست و چهار سال جنوب ايتاليا در جستجوي يافتن شغل هستند که اين ميزان 14/6 درصد افزايش يافته است. در سطح ملي نيز ميزان بيکاري جوانان ايتاليايي با پانزده درصد افزايش به سي و پنج مميز سه دهم درصد رسيده است. 

بيشترين ميزان افزايش بيکاري در بين جوانان ايتاليايي،‌ در مرکز اين کشور بوده که با شانزده مميز هشت دهم درصد افزايش، به سي و چهار مميز هفت دهم درصد رسيده است. در شمال ايتاليا نيز از هر چهار جوان،‌ يک جوان در جستجوي شغل است و ميزان بيکاري جوانان اين بخش از کشور،‌ با چهارده ميز پنج دهم درصد افزايش به بيست و شش مميز شش دهم درصد رسيده است. 

 قبل از شروع بحران اقتصادي 432 هزار نفر از ساکنان شمال، 267 هزار نفر از ساکنان مرکز و 808 هزار نفر از ساکنان جنوب ايتاليا بيکار بوده اند. در حاليکه پنج سال بعد، تعداد بيکاران ساکن در شمال ايتاليا با 121/3 درصد افزايش به956هزار نفر،‌ در جنوب با شصت و سه مميز يک دهم درصد افزايش به يک ميليون وسيصد هزار نفر و در مرکز نيز با 89/9 درصد افزايش به507 هزار نفر رسيده است. 

ميزان افرادي که در سطح ملي بصورت طولاني مدت بيکار و در بيش از دوازده ماه در جستجوي يافتن کار بوده اند نيز در جريان پنج سال صد و چهار مميز چهار دهم درصد افزايش يافته است. در سال 2007 ميلادي تعداد اينگونه از افراد بيکار برابر با 704 هزار نفر بوده که در جريان پنج سال به بيش از يک ميليون و چهارصد هزار نفر رسيده است. 

اين پايگاه اينترنتي در ادامه نوشت، در سال 2007 ميلادي 380 هزار نفر از جوانان ايتاليايي بيکار بودند که پارسال تعداد آنها به ششصد و يازده هزار نفر افزايش يافته است.در سال 2007 ميلادي، 204 هزار نفر از مردان جوان ايتاليا در جستجوي اشتغال بوده اند که اين تعداد با شصت و نه مميز يک دهم درصد افزايش به سيصد و چهل و پنج هزار نفر افزايش يافته است.

برچسب ها: بیکار ، ایتالیا ، سال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.