سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورمحمدی در دانشگاه شریف:

چون با پارتی‌بازی و بی‌برنامگی مخالف بودم به من گفتند استعفا بده/موسوی و کروبی سران فتنه نبودند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دولت احمدی‌نژاد به من گفتند که استعفا بده و برو، چرا که بنده با بی‌برنامگی و پارتی‌بازی مخالف بودم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "مصطفی پورمحمدی" کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری، در نشست خبری که عصر امروز در دانشگاه شریف، در جمع دانشجویان این دانشگاه و اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به علت حضورش در عرصه انتخابات گفت: حضور بنده در صحنه انتخابات دلیل خاص و پنهانی ندارد، چرا که عمر قانونی دولت در حال پایان است و دولت جدید شکل خواهد گرفت، لذا من بنا بر توان، تجربه و آشنایی که با کشور در دولت‌های مختلف داشتم پا به این عرصه گذاشتم.
 
وی در ادامه افزود: تحلیل من از شرایط همان چیزی است که در اخبار عمومی وجود دارد، دغدغه‌ها و مشکلات عمومی ذهنی کشور باید بر اساس تخصص و دانش برطرف شود.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه اشتغال، دغدغه اصلی نسل جوان دانشگاهی ما است، تصریح کرد: باید با تمرکز برنامه‌هایی را در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان طراحی کرد که این نیازمند یک فضای مولد است.
 
پورمحمدی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی کشور فوق‌العاده آسیب دیده است، افزود: حرکت‌های ما براساس برنامه نیست، بلکه تبدیل به قرآنی شده است که آنرا می‌بوسیم و روی طاقچه می‌گذاریم، اما غافل از این هستیم که برنامه‌ها قرآن نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی با مدل‌های جدیدی را طراحی کنیم، گفت: امروز ما نیازمند این هستیم که مدل‌های جدیدی را در حوزه برنامه‌ریزی، نظارت، پاسخگویی و شفافیت در عملکرد طراحی کنیم و سیستم برنامه‌ریزی ما باید به جای قبلی خود بازگردد.
 
این کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری در خصوص اینکه چه زمان و چگونه ساز و کار ائتلاف اکثریت اصولگرایان صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: قرار است که تا پایان مهلت ثبت‌نام ائتلاف اکثریت اصولگرایان به نظر واحدی برسد و 24 اردیبهشت چشم‌انداز ما برای رسیدن به اجماع است.
 
پورمحمدی تصریح کرد:‌ دوستان دیگر در سایر ائتلاف‌ها قرار بود که در تاریخ زودتری کاندیدای اصلی خود را اعلام کنند، اما ظاهراً این اتفاق نمی‌افتد.
 
وی با اشاره به تکثر کاندیداهای اصولگرایان گفت: تعدد کاندیداهای اصولگرایان کاهش پیدا خواهد کرد و در این راستا فضای رقابت گسترده‌تر خواهد شد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ائتلاف اکثریت اصولگرایان شانسی برای پیروزی ندارند، اظهار داشت: اعلام کاندیداتوری از سوی این ائتلاف تقریباً جدید است؛ همچنین تکثر نامزدها موجب کاهش آرا می‌شود؛ ائتلاف برای پیشرفت از ظرفیت تبلیغاتی عظیمی برخوردار است که از سال‌های گذشته در این زمینه با صرف هزینه‌هایی تلاش می‌کند.
 
پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که نقاط ضعف و قوت دولت احمدی‌نژاد را چه می‌دانید، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری پاسخ به این سؤالات را بیان می‌کند؛ ایشان تاکید داشتند که دولت آینده باید تمام نقاط قوت دولت‌های قبل را حفظ کرده و نقاط ضعف آن‌ها را برطرف سازد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که اظهارات اخیر رئیس‌جمهور را چقدر واقعی یا غیرواقعی می‌دانید، اظهار داشت: باید بدانیم که چه اتفاقی می‌افتد؛ بنده عالم به غیب نیستم.
 
وزیر سابق کشور ادامه داد: در دی‌ماه ماه، سال اول خدمتم در دولت احمدی‌نژاد به من گفتند که استعفا بده و برو، چرا که بنده با بی‌برنامگی و پارتی‌بازی مخالف بودم.
 
پورمحمدی گفت: اگر به عنوان رئیس جمهور آینده کشور انتخاب شوم قبل از آن‌که مجلس در مقابل اولین انحراف من بایستد خود با قاطعیت مانع از آن می‌شوم.
 
وی با تاکید بر اینکه برنامه ویژه‌ای برای جوانان دارم، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایم برای جوانان مدل مربعی است که به ورزش، رسیدگی به اوقات فراغت، اشتغال و ازدواج توجه ویژه‌ای دارم؛ این موارد دغدغه‌هایی است که باعث بی‌اعتمادی در جوانان شده است.
 
پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که مذاکره با آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: مشکلی با آمریکا نداریم و اگر این کشور از مواضع طلبکارانه خود پایین بیاید و نخواهد از کشورمان امتیاز بگیرد، مذاکره می‌کنیم و در غیر این‌صورت با عزت ملی‌مان سازگار نیست. اگر مشکلات اقتصادی حل نشود رابطه با آمریکا هم نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند، بلکه باید تحریم‌ها را کنترل کرده و اجازه دهیم که توسعه گسترش یابد.
 
این کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری افزود: هر کسی که درشت‌گویی کند انقلابی نیست، هزینه این اظهارات را ملت باید بپردازند. اراده و تصمیم ما مهم است که بتوانیم تحریم‌ها را به آرامی برطرف کرده و موضع خود را تعیین کنیم.
 
وی با اشاره به فتنه 88 بیان کرد: موسوی و کروبی سران فتنه نبودند، ولی آن‌ها سهم زیادی در این فتنه داشتند و حامی آن‌ها جریانات و قدرت‌های غربی بودند.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به اینکه شما گزینه نهایی ائتلاف اکثریت اصولگرایان هستید، تصریح کرد: قرار بر این است که هر کس رأی بیشتری آورد گزینه نهایی این ائتلاف شود.
 
پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که آیا به نفع آیت‌الله هاشمی کنار می‌روید یا خیر، گفت: حتماً کنار نمی‌روم و این موضوع منسوخ شده است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.