سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

افزایش 5 هزاری شرکت های دانش بنیان در آینده نزدیک

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در نقشه جامع علمی کشور برای شرکت های دانش بنیان رقم 50 هزار را هدف گذاری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران: دکتر منجم در مراسم دومین جشنواره آموزش و تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش  و پژوهش دو بال نظام آموزشی کشور هستند، افزود: کم توجهی به آموزش و پژوهش به آموزش کشور صدمه وارد می کند؛ که خوشبختانه طی سال های اخیر پژوهش و تحقیق مورد توجه قرار گرفته است و در نقشه جامع علمی کشور اهداف و اولویت ها و حتی مسیری که باید در زمینه تحقیق و پژوهش طی می شود، مشخص شده است و جریان علمی کشور در ایم مسیر در حال حرکت است.

*در بخش آموزش نیاز به هدف گذاری داریم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه در بخش آموزش نیاز به هدف گذاری داریم، گفت: در نقشه جامع علمی کشور باید مسیر آموزش را مشخص کنیم، چراکه در جریان علمی کشور به دنبال یک جریان هدفدار مبتنی بر برنامه هستیم.

دکتر مخبر با بیان اینکه دانشگاه تهران جزو 5 دانشگاه برتر کشور است، ادامه داد: ما برای دانشگاه تهران ماموریت های فراوانی تعیین کردیم و همیشه دانشگاه تهران در صدر پیشرفت های علمی کشور است.

*آموزش، رکن اصلی پیشرفت  كشوراست

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش این تحولات را با جدیت بیشتری دنبال کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر باید با برنامه ریزی مناسب مطابق با پیشرفتی که در زمینه پژوهش های علمی و تحقیقی در حال حرکت است به همان نسبت باید در بخش آموزشی نیز انجام شود و برای آنکه پژوهشگری خوب تربیت کنیم نیاز به آموزش است.

*ارتباط عاطفی میان استاد و دانشجو

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه ارتباط دانشجو و استاد باید با یک ارتباط عاطفی باشد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بر روی شاگرد پروری تاکید کردند باید در حوزه آموزش نیز به شاگرد پروری توجه کرد و میان استاد و دانشجو یک ارتباط عاطفی و نوع دوستی ایجاد شود.

دکتر مخبری با بیان اینکه باید با توانمندی های داخل کشور، ظرفیت های کشور و رفتارهای عاطفی میان استاد و دانشجو مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: اگر این توازن در نظام آموزش کشور شکل بگیرد جهش کشور در جایگاه های علمی خیره کننده خواهد بود و نقطه قوت کشور در این شرایط جهانی همان حوزه علم و فناوری است.
برچسب ها: دانشجو ، فناوری ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.