سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

انتخاب افراد کارا و لایق باعث ارتقا عملکرد شوراها می شود

رییس مرکز آموزش، پژوهش و امور کمیسیونهای شورای عالی استانهای کشور، با ابراز تاسف از اینکه وظایف و اختیارات تعیین شده در قانون به طور کامل در اختیار شوراهای شهر و روستا قرار نگرفته است، گفت: شوراها ارکان اصلی تصمیم گیری در جامعه هستند، نه هیات رئیسه برای شهرداریها و کار آنها به طور مستقیم مرتبط با سرنوشت و کار مردم شهر و روستاهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


منصور روشناسی قانونگذاری در زمینه مباحث محلی، نظارت بر امور محلی در یک محدوده انتخابی و مشورت در استان در راستای رفع نیازمندیها و مشکلات مردم را از جمله کارکردهای تعیین شده برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی عنوان کرد.

روشناسی همچنین انتخاب افرادی کارآمد و لایق را که بتوانند بر اساس آنچه که فعلا در دسترس است فعالیت کرده و در راستای رفع مشکلات گام بردارند و با وجود قانون نارسا و ناقص موجود در جهت رفع کمبودهای جامعه حرکت کنند را از سوی مردم در راستای عملکرد بهتر شوراها بسیار مهم عنوان کرد.

وی اصلی ترین نقص در قانون شوراهای شهر و روستا را نبود مدیریت واحد شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دستگاه های اجرایی زیادی مسئول ارائه خدمات در حوزه محلی هستند و این خدمات دارای مدیریت واحدنیست، بنابراین ناهماهنگی بسیار در انجام خدمات آنها مشاهده می شود.

به گفته این مقام مسئول از 23 مورد خدمات شهری تعیین شده در سال1382 توسط شورای اداری کشور 17 مورد در کمیسیون زیربنایی دولت نهایی شده، اما هنوز به شوراهای شهر ابلاغ نشده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شورا ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.