سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان /

گلستان میزبان همایش ملی گردشگری/ تشکیل پارلمان محلی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: همایش ملی گردشگری با تاکید برتالاب ها وپارک ملی گلستان 25 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،قربان عباسی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی همایش ملی گردشگری با اشاره به اهمیت توسعه و رونق صنعت گردشگری در این استان افزود: برپایی همایش ها و نشست های تخصصی گردشگری و ارائه راهکارها و بررسی مشکلات وموانع موجود دراین راستا، ضمن رونق این صنعت به معرفی هرچه بهتر و بیشتر گردشگری استان کمک خواهد کرد.
وی درادامه خاطرنشان کرد: این همایش ملی توسط دانشگاه پیام نور شهرستان گالیکش و با همکاری شهرداری، بخشداری، فرمانداری و کلیه دستگاه های اجرایی عضو کارگروه گردشگری استان برگزار می شود.
 
عباسی همچنین با اشاره به مشکلات سرمایه گذاری در عرصه های مختلف گردشگری، اذعان داشت: موضوع لحاظ تعرفه صنعتی درخصوص تاسیسات گردشگری و سایت های گردشگری تحت مدیریت شهرداری های استان مورد بررسی قرار می گیرد که پس از بررسی کارشناسی موضوع درکارگروه گردشکری مطرح می گردد.
 
وی درادامه تصریح کرد: با توجه به ازدحام وترافیک درون شهری، از طرح ها و پروژه های بزرگ خدماتی خصوصی در خارج از فضای درونی شهرها همچون پروژهای موج آبی و هایپرمارکت استقبال می شود و امیدکه این پروژه ها در سطح استان توسعه وگسترش یابد. 
 
عباسی همچنین از تشکیل اولین جلسه کمیسیون گردشگری در استان گلستان خبر داد و گفت: با توجه به تشکیل پارلمان محلی در استان گلستان به منظور رسیدگی به طرح های اولویت داراستان، کمیسیون های مختلفی با اولویت هایی همچون کشاورزی، گردشگری، صنایع ، برنامه و بودجه، اقتصاد و راه و شهرسازی و... در این پارلمان راه اندازی و آغاز به کار کرد.
 
عباسی با ذکر اینکه دراین پارلمان محلی از افراد فرهیخته، اندیشمند و توانمند دستگاه های اجرایی و کارشناسان صاحب نظر و مدیران خبره بخش خصوصی بهره گرفته شده، افزود: تمامی طرح ها و لوایح مجلس قبل از مطرح شدن در مجلس در کمیسیون ها و پارلمان محلی مطرح شده و مسائل و مشکلات مربوط به قوانین در این لایحه ها دیده می شود و پس از تصویب در پارلمان و کمیسیون محلی به نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی منعکس و از سوی وی در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل پارلمان محلی در ایجاد رابطه میان حکومت ومردم می تواند نقش اساسی ایفا کند، خاطر نشان کرد: پیشنهاد طرح ها وپروژه های گردشگری استان درکمیسیون گردشگری این پارلمان مطرح وارائه می شود وپس ازبررسی کارشناسی و تایید اعضا، توسط نماینده مجلس به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
 
وی اذعان داشت: پارلمان محلی در واقع اتاق فکر غیردولتی یا اینکه پارلمان غیررسمی مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه نماینده محترم آن حوزه است ومی توان از طرح ها و لوایحی که درمجلس مطرح می شود از طریق این پارلمان با خبر شد.
 
عباسی همچنین اهداف تشکیل پارلمان را برشمرد و افزود: الزام مسئولین به پاسخگویی به واسطه طرح سوالات کارشناسی شده در کمیسیون های تخصصی این پارلمان، هدایت فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، حمایت از تشکل های غیرسیاسی و پرداختن به فعالیت های علمی و فرهنگی، بهینه سازی رفتارهای اجتماعی، برقراری همبستگی عمومی میان مردم جامعه از طریق کمیسیون های تخصصی از اهداف تشکیل پارلمان های محلی است.
 
وی اظهار امیدواری کرد با ارائه طرح های بزرگ گردشگری دراین کمیسیون وپارلمان محلی، بتوان طرح های جامع و بزرگی را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد وگام های موثری جهت رونق صنعت گردشگری در نگارستان ایران برداشت./ک
برچسب ها: همایش ، ملی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.