سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال بیمارستان ها و آرامستان های بزرگ کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از اتصال بیش از 60 بیمارستان در سراسر کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید پارسایی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت‌ احوال برای ثبت برخط ولادت و فوت، اظهار کرد: تاکنون بیش از 60 بیمارستان در سراسر کشور و همینطور 11 آرامستان به پایگاه اطلاعات جمعیت متصل شدند و به تدریج این پوشش در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها کامل خواهد شد و به این ترتیب ثبت واقعه ولادت در این مراکز در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نزدیک به 20 درصد از موارد فوت و 30 درصد ولادت‌ها ظرف مهلت قانونی انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: با تسهیل امکان ثبت به موقع وقایع حیاتی از طریق استقرار ماموران ثبت احوال در زایشگاه ها و اتصال آنها به پایگاه اطلاعات جمعیتی درصد ثبت ولادت و موارد فوت در مهلت قانونی افزایش یافته است.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور با یادآوری دشواری فرآیند دستیابی به آمار 100 درصدی و نیاز به برنامه ریزی جهت دستیابی به این مهم، گفت: پروژه‌هایی برای پوشش کامل وقایع حیاتی در دستور کار ثبت احوال قرار دارد که در آینده اجرایی خواهد شد. /ل
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.