سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

هاشمی و خاتمی در مدیریت صحنه رقابتها نقش مؤثری دارند/ تبلیغ دولت برای کاندیدای خاص

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره احتمال کاندیداتوری هاشمی رفسجانی و خاتمی گفت: هاشمی رفسنجانی و خاتمی در مدیریت صحنه رقابت می توانند موثر باشند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا باهنر صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران گلستان در دفتر حزب موتلفه اسلامی افزود: هاشمی و خاتمی اعلام کرده اند که نمی آیند و شرکت نمی کنند ولی درخواستهایی از آقایان برای حضور هست و اصرارهایی در این زمینه وجود دارد.
انتخابات سه قطبی است
 
وی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره قطب بندی انتخابات ریاست جمهوری سالجاری گفت: رقابتهای سال جاری سه قطبی است و اصلاح طلبان می آیند و در حال رایزنی هستند تا یک یا دو کاندیدا داشته باشند و آقای احمدی نژاد نیز با دوستان خود دنبال جا انداختن و تبلیغ از یک کاندیدای خاص هستند، هر چند به ظاهر می گویند اینگونه نیست ولی کاملا همه چیز گواهی می دهد که خبرهایی هست.
 
وی اظهار داشت: قطب سوم اصولگرایان هستند که در یک تکثر بسر می برند و امیدواریم همینگونه که به زمان ثبت نام نزدیک می شویم به یک وحدت مدیریت در بحث کاندیداها برسند و جامعه اصولگرایی به یک جمعبندی یک یا دو کاندیدا برسد ولی هدفشان لزوما کاندیدای واحد نیست.
 
باهنر یادآور شد: باید منتظر بمانیم تا زمان ثبت نام برسد و ببینیم شورای نگهبان چه افرادی را تایید صلاحیت می کند و آن موقع بهتر مشخص می شود.
 
به اتئلاف وفادارم
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اکنون در یک اتئلاف پنج نفره هستم و تفاهم کردیم تا قبل از ثبت نام به یک نظر واحد برسیم وبر این نظر خود وفادار خواهیم ماند.
 
وی عنوان کرد: اگر در کشور حزب جامع و فراگیر داشتیم، مکانیزمها و روشهای ما ضابطه مند بود ولی اکنون بجای حزب جریانات مختلفی هستند که نهایتا به یک یا دو کاندیدا می رسند و ثبت نام می کنند.
 
وی اظهار داشت: من معتقد هستم زمانی باید در کشور دو یا سه حزب جامع و فراگیر داشته باشیم که به جامعه پاسخگو باشند.
 
باهنر درباره ائتلاف پنج نفره افزود: حداکثر تلاش را خواهیم کرد که به نظر واحدی برسیم.
 
دولت یازدهم به رفع مشکلات اقتصاد و اجتماعی بپردازد
 
باهنر درباره مهمترین مشکلات کشور یادآورشد: مهمترین مشکلات کشور در حوزه اقتصادی و اجتماعی است و گرانیها و سطح بالای قیمت ها و بیکاری مردم را آزار می دهد ودولت آینده باید در این زمینه ها اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی در کشور بی رویه افزایش یافته و از عوامل گرانی، افزایش نقدینگی است که باید کنترل و متوقف شود.
 
وی عنوان کرد: برای اینکه تولید شکل گیرد، عواملی مانند سرمایه درگردش، فناوریهای نو و کالاهای تولید شده و بازار مصرف نیاز است تا تولید رونق گیرد.
 
تکیه بر درآمدهای غیرنفتی
 
باهنر برنامه اقتصادی خود را تکیه بر درآمدهای غیرنفتی اعلام کرد و در پاسخ به اینکه آیا اعضای کابینه دولتش را به مردم معرفی می کند نیز گفت: اعضای کابینه باید از طرف رئیس جمور و مجلس مورد قبول واقع شود، اکنون تصور رئیس جمهور فعلی این است که این روند یکطرفه است و ایشان باید معرفی و مجلس حتما قبول کند، درحالیکه اینگونه نیست.
 
کابینه ام در مشورت با مجلس انتخاب می شود
 
وی گفت: کابینه من در مشورت با مجلس انتخاب می شود ولی در زمینه معاون اول رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و شورای عالی امنیت ملی افرادی هستند که نیاز به رای اعتماد مجلس ندارند و نامزد احتمالی می تواند قبل از انتخابات آنها را معرفی کند که اینها درمعرفی کاندیدا و تفکراتش به جامعه موثر باشد.
 
باهنر اولین برنامه خود را احیای سازمان برنامه و بودجه در دولت آینده اعلام کرد.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی هیئت اجرایی انتخابات از سوی دولت گفت: مجلس در این خصوص تلاش های خود را انجام داده ودولت هم با تاخیر اسامی معتمدین هیات اجرایی را معرفی و در حال تشکیل است.
 
مذاکره با آمریکا شرایطی دارد
 
محمدرضا باهنر در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص مذاکره با آمریکا اظهار داشت: در هر صورت مذاکره با آمریکا حرام نیست وعدم مذاکره هم واجب نیست اما شرایطی دارد، اگر آمریکا بخواهد با دست آهنین و پنجه بوکس با ما صحبت کند ما تسلیم زور نمی شویم اما اگر به این جمع بندی برسد که با دست انسانی و با به رسمیت شناختن حقوق ملت ها با دیگر کشورها مذاکره کند وپنجه بوکس را ازدستش در بیاورد می توانیم مذاکره کنیم مشروط بر اینکه آمریکا از بالا و تحکمی نخواهد صحبت کند.
 
وی در پاسخ به سوالی که آیا اقای احمدی نژاد جزو جریان اصولگرایی است یا خیر پاسخ داد: اگر مثلا مجموعه ای می گوید ما جبهه پیروان خط امام هستیم این بدان معنا نیست که بقیه مردم ایران پیرو خط امام نیستند بلکه این بیشتر یک اسم گذاری است و اصولگرایی نیز همین است و بدان معنا نیست که بقیه مردم و کسانی که در این جریان نیستند اصولگرا نباشند. 
 
وی ادامه داد: بر این اساس ما هم در سیاست های راهبردی و نوع عملکرد وبرخی تفکرات با آقای احمدی نژاد اختلاف نظر داریم والان ایشان را در طایفه اصولگرایی نمی دانیم اما این بدان معنا نیست که ایشان را اصولگرا ندانیم، ما یک تشکیلات در کشور داریم به نام اصولگرایی که آقای احمدی نژاد در حزب ما نیستند اما می توانند برخی مواضع اصولگرایی داشته باشند مثلا ایشان از مواضعی نظیر ملت اسراییل ومکتب ایرانی حمایت می کنند که ما آن را جزء مواضع اصولگرایی نمی دانیم .
 
انحراف دولت از قانون هدفمندی یارانه ها
 
باهنر درباره هدفمندی یاارنه ها تصریح کرد: هدفمندی یارانه ها یک پروژه غیر قابل اجتناب بود که دیر یا زود باید اجرا می شد و دولت نهم و دهم همت و شجاعت کرد و این کار خطیر را انجام داد که این کار از آرزوهای تمام دولتها بود ومجلس هم قانون جامع و کامل با یک جدول زمان بندی شده در این باره ارائه کرد و شروع کار دولت هم خوب بود اما در میانه راه دولت از برخی مصوبات قانونی منحرف شد و برخی اشکالات اجرایی نمایان شد و الان هم هدفمندی یارانه در مرحله اول معدل خوبی دارد اما نقاط ضعفی در اجرا داشت.
 
وی افزود: قبول داریم هدفمندی در چهار یا پنج مرجله باید اجرا شود واختلاف نظر ما با دولت در این است که ابتدا باید مرحله اول آسیب شناسی شود چون آسیب های مرحله اول برای برخی دستگاه های اقتصادی قابل تحمل نیست واختلاف نظر دوم ما با دولت در این است که باید این کار تدریجی انجام شود.
 
گرانی هشت برابری بنزین با یارانه 250 هزار تومانی
 
وی گفت: دادن 250 هزار تومان یارانه به خانوار ها سخت نیست اما این را دقت داشته باشیم که هم دریافت وهم پرداخت یارانه توسط مردم است و اگر دولت بخواهد 250 هزار تومان یارانه به مردم بدهد باید 400 هزار تومان از هر ایرانی بگیرد که جامعه و خانوارهای ما تاب تحمل این بار را ندارد و اگر 250 هزار تومان یارانه بداده شود بنزین 7 تا 8 برابر گران می شود واین ها اصلا قابل تحمل برای دولت نیست و به همین دلیل ما مرحله دوم هدفمندی را فعلا متوقف کرده ایم تا آسیب شناسی صورت گیرد و مراحل بعدی هم باید گام به گام اجرا شود.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی یک شناسه گذشته دارد که در مقاطع مختلف تعاریف مشخص دارد ایشان در انقلاب و پیروزی انقلاب نقش موثری داشته و عضو هیات امنای انقلاب بودند و در دوران جنگ جانشین فرمانده کل قوا بوده و زیر نظر امام راحل فعالیت می کردند و دفاع مقدس اگر پیروزی داشت ایشان نقش داشتند و در دوران سازندگی هم نقش سازنده ای در سازندگی خرابی های جنگ داشتند اما در برخی سیاست های راهبردی اشتباهاتی داشتند که آدم های بزرگ تاثیراتی هم که اشتباهاتشان دارد زیاد است.
 
وی افزود: ما سران فتنه را محدود به کروبی وموسوی می دانیم ولی آقای هاشمی حق مطلب را در فتنه 88 به نفع نظام ادا نکردند، هاشمی باید این نقیصه را جبران کند و حتی یاران هاشمی هم توقع دارند ایشان مواضع شان را در فتنه 88 جبران کنند و آثار خوب وبهتری را در جامعه به جای بگذارند.
 
وی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اصلاح طلبان در انتخابات می آیند حالا یا با غلظت کم یا با غلظت بالای اصلاح طلبی و این به این معنا نیست اگر افراد شاخص تری از طیف اصلاح طلبان به صحنه بیایند، بقیه این طیف نباید بیایند که البته همه اینها پس از ثبت نام کاندیداها روشن می شود که چه کسی رد صلاحیت می شود وچه کسی می ماند./ک
برچسب ها: نقش ، صحنه ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.