سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمانشاه/

توت فرنگی کلسترول خون را تعدیل می کند

یک کارشناس تغذیه می گوید، توت فرنگی کلسترول خون را کاهش داده و نقش بسزایی در کنترل فشار خون دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

فرزاد بابایی،توت فرنگی را به عنوان منبع سرشار ویتامین «ث» معرفی کرد و افزود: این میوه حاوی فیبرهای محلول در آب فراوان است که باعث کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون می شود.

پتاسیم فراوانی در توت فرنگی وجود دارد که در کنترل فشار خون موثر است و مایعات خون را نیز تنظیم می کند.

بابایی اظهارداشت: قندهای توت فرنگی شامل فروکتوز و گلوکز هستند که چون میزان گلوکز آن کمتر است برای افراد دیابتی منع مصرف ندارد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به مقادیر بالای اگزالات در توت فرنگی، خاطرنشان کرد: افرادی که سنگ کیله اگزالاتی دارند بهتر است کمتر از توت فرنگی استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: توت فرنگی برای برخی افراد آلرژی زاست و باعث ایجاد کهیر و عوارض پوستی خصوصا در ناحیه اطراف دها نمی شود و چنانچه این مشکل با دارو مرتفع نشد مصرف این میوه به افراد دارای حساسیت توصیه نمی شود.

به دلیل آلرژی زا بودن توت فرنگی استفاده آن برای کودکان زیر یک سال نیز مناسب نیست.

بابایی تصریح کرد: توت فرنگی از جمله خوش خوراک ترین میوه هاست که با ذائقه اکثر افراد هماهنگی دارد و از ان در تهیه انواع شربت و مربا هم استفاده می شود.

وی با اشاره به رشد توت فرنگی به صورت بوته ای، ادامه داد: به دلیل تماس این میوه با خاک احتمال آلوده شدن آن به انواع انگل از جمله فاسیولا هپایتیکا که انگل مشترک انسان و دام است، وجود دارد.

این کارشناس تغذیه در پایان افزود: ناف توت فرنگی محل تجمع اکثر میکروب ها در این میوه است و توصیه می شود قبل از مصرف برگ توت فرنگی کاملا جدا شده و خود آن مدتی در آب قرار گیرد تا لارو انگل های احتمالی  موجود در آن خارج شود./ب

برچسب ها: توت ، کلسترول ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.