سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرچم اسرائیل و قطر در مصر به آتش کشيده شد

تظاهرکنندگان مصری به نشانه آنچه خود دخالت کشورهای عربی در امور داخلی کشورشان اعلام کرده بودند پرچم اسرائیل و قطر را به آتش کشیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  المنار ،‌این در حالی بود که معترضان مصری در اطراف سفارت قطر در قاهره مصر تظاهرات کرده و علیه این کشور شعار دادند.
تظاهرکنندگان مصری معتقدند که دوحه و تل‌آویو پس از انقلاب مصر در سال 2011 و سرنگونی دیکتاتور سابق، حسنی مبارک تلاش‌های زیادی برای مداخله در امور داخلی کشورشان انجام داده‌اند.
در 10 ژانویه قطر اعلام کرد که اعطای یک کمک مالی نیم میلیارد دلاری را به مصر پیشنهاد داده است تا بدین طریق این کشور بتواند بر بحران مالی اخیر خود چیره شود.
نخست‌وزیر قطر درهمین باره گفت: بسته اولیه 2.5 میلیارد دلار بود که نیم میلیارد دلار آن کمک  بلاعوض بوده و 2 میلیارد دلار آن به صورت سپرده در اختیار مصر قرار می‌گرفت. وی در ادامه از امیدواری‌اش برای افزایش کمک بلاعوض به یک میلیارد دلار  و همچنین افزایش مبلغ سپرده به 4 میلیارد دلار  خبر داد.
بسیاری از مردم مصر از پیروزی انقلاب به بعد با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار قطع روابط دولت مصر با رژیم صهیونیستی شده‌اند.






برچسب ها: بین الملل ، قطر ، اسرائیل ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.