سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تشکیل میز ترکیه در اتاق شیراز

استاندار فارس تشکیل میز ترکیه در اتاق بازرگاني شیراز را خواستار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، در جلسه دیدار فعالان اقتصادی فارس با هیئت بلند پایه تجاری – اقتصادی ترکیه ای در اتاق شیراز كه ظهر يكشنبه برگزار شد استاندار فارس از این هیئت دعوت کرد تا سال آینده در فصل بهار نارنج به شیراز سفر کنند.

استاندار فارس در این جلسه خطاب به هیئت ترکیه ای گفت: اگر یک هفته زودتر به شیراز سفر می کردید بوی بهار نارنج این شهر شما را سر مست می کرد.

حسین صادق عابدین اظهار داشت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و همسایه و دارای دین ، فرهنگ و دیدگاه مشرک هستند و باید روابط آنها به ویژه روابط اقتصادی پررنگ تر از قبل شود.

وی در ادامه به زمینه های همکاری در فارس اشاره کرد و گفت: ترکیه جز 10 کشور اول دنیا در جذب توریست است و با توجه به پرواز مستقیم شیراز- استانبول به طور متوسط هفتگی از شیراز 600 مسافر به ترکیه سفر می کنند.

وی ادامه داد: ظرفیتهای گردشگری ایران نیز بسیار بالا است و در این بین جاذبه های گردشگری فارس و شیراز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و انتظار داریم گردشگران ترکیه هم به شیراز سفر کنند.

استاندار فارس از دیگر زمینه های همکاری بین دو کشور را بخش صنعت برشمرد و افزود: تولید 10 میلیون تن محصولات کشاورزی سبب شده تا صنایع تبدیلی در استان شکل گیرد که امیدواریم با همراهی طرف ترکیه ای این صنایع به تکنولوژی روز مجهز شود و توسعه یابد.

صادق عابدین اضافه کرد: همچنین ترکیه در صنعت پوشاک از جایگاه خوبی برخوردار است و تصورمی کنم بتوانیم در این زمینه نیز همکاری های خوبی داشته باشیم و این صنعت را در فارس توسعه دهیم.

استاندار فارس وجود ذخایر نفت وگاز، معادن فلزی و غیر فلزی و بهره برداری از این معادن و احداث صنایع معدنی، فناوری های نانو، تولید علم و برگزای سمینارهای علمی، برند سازی، توسعه فعالیت های کشاورزی و تجهیزات کشاورزی را از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در فارس برشمرد و گفت: پکیجهای متفاوت سرمایه گذاری در فارس وجود دارد که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران ترکیه قرار گیرد.

وي این استان را ایران کوچک نامید و گفت: پیشنهاد می کنم در اتاق شیراز میزی به ترکیه و در اتاق بازرگانی ترکیه میزی به استان فارس اختصاص یابد./س

برچسب ها: میز ، ترکیه ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.