سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقض آشکار آزادي هاي شخصي رژيم صهيونيستي ؛‌

تصويب قانون کنترل پست الکترونيکي مسافران در سرزمين هاي اشغالي

کنست رژيم صهيونيستي قانوني تصويب کرده است که بر اساس آن پست الکترونيک و صفحات شخصي افرادي که قصد ورود به فلسطين اشغالي را دارند بايد کنترل و بررسي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ، کنست اسرائيل قانوني تصويب کرد که به سازمان امنيت عمومي اين رژيم مستقر در فرودگاه ها و مرزهاي زميني اجازه مي دهد پست الکترونيک يا صفحه هاي شخصي مسافران خارجي در پايگاه هاي اينترنتي ارتباط اجتماعي را کنترل کند. 
اين کار با هدف اطمينان از وابسته نبودن افراد به جمعيت ها و سازمان هايي که اسرائيل آنها را تروريستي مي داند انجام مي شود. 
سامي ابودياب خبرنگار اين شبکه در قدس در گزارشي در اين باره گفت: به دنبال برخي فعاليت هاي بين المللي براي حمايت از ملت فلسطين که از طريق فرودگاه بين المللي تل آويو انجام شد، کنست اين رژيم قانوني براي سازمان امنيت عمومي (شاباک) تصويب کرده است که به آن اجازه مي دهد پست الکترونيک افرادي را که از خارج وارد اسرائيل مي شوند کنترل کند. تصويب اين قانون با واکنش خشمگينانه موسسه هاي دفاع از حقوق بشر روبرو شده است و اين موسسه ها چنين قانوني را نقض آشکار آزادي هاي شخصي دانستند. 
نسرين عليان وکيل يکي از موسسه هاي حقوق شهروند در اسرائيل گفت: تفتيش پست الکترونيک مسافران غيرقابل قبول است زيرا پست الکترونيک حاوي اسناد شخصي اعم از مالي، تصاوير خصوصي و... است که شخص دوست نداشته باشد ديگران از آن مطلع شوند. بنابراين چنين قانوني تعرض به حقوق خصوصي افراد است. 
در ادامه گزارش آمده است: اين قانون که اجازه ورود به حريم خصوصي افراد را مي دهد افزون بر ديگر اقدامات ضد حقوق بشري است است که اسرائيل انجام مي دهد و همه قوانين بين المللي مربوط به آزادي بيان و حريم خصوصي افراد را نقض مي کند. بر اساس اين قانون هر کس قصد سفر به اسرائيل دارد متهم است تا اين که پست الکترونيک يا صفحه وي در پايگاه هاي ارتباط اجتماعي بررسي و تخليه شود. 






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.