سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

ابلاغ تسهیلات 650 میلیون ریالی برای مراکز نخبه‌پرور استان قم

معاون بنیاد نخبگان استان قم گفت: حمایت 650 میلیون ریالی از مراکز نخبه‌پرور استان قم بر اساس منابع سال 91 ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمد افرادی با اشاره به حمایت هدفمند بنیاد ملی نخبگان از مراکز نخبه‌پرور مانند دانشگاه و مدارس آموزش و پرورش گفت: به عنوان مثال مدارسی که دارای دانش‌آموزان رتبه‌های زیر 150 رشته ریاضی، 100 رشته‌های علوم تجربی و انسانی و 40 رشته هنر در کنکور سراسری هستند می‌توانند از این حمایت‌ها استفاده کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به تلاش‌هایی که در مجموعه علم و فناوری، دانشگاه‌ها، آموزش و پرروش و بنیاد نخبگان انجام شده اکنون تعداد نخبگان استان قم نسبت به سال گذشته 70 نفر افزایش پیدا کرده و به 228 نفر رسیده است.

آقای افرادی از ارتقای بنیاد نخبگان استان از سطح سه به سطح دو خبر داد و افزود: این ارزیابی بر اساس گروه‌های 9 گانه برگزیدگان آزمون‌های سراسری، المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی، جشنواره‌های مختلف فارابی و خوارزمی، دانش‌آموختگان برتر، مسابقات قرآنی، جشنواره اختراعات و مسابقات ملی و مهارت صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح مقرر شده حمایت از چهار طرح دانش‌بنیان از استان قم صورت گیرد و با انجام فعالیت‌های اجرایی در آینده در مجموع در فاز اول 300 میلیون ریال از این طرح‌ها حمایت می‌شود./ع


برچسب ها: قم ، ابلاغ ، تسهیلات ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.