سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی/

ضبط 106 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان گفت: مقدار 106 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی در سال جاری توسط شبکه دامپزشکی سرایان ضبط شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی صدیقی، در ارتباط با برنامه‌های شبکه دامپزشکی سرایان که در سال گذشته به منظور تامین سلامت غذایی و انسانی صورت گرفته، اظهار داشت: واکسیناسیون دام و طیور علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 449 هزار و 496 راس دام علیه بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان واکسینه شده‌اند، گفت: این عملیات با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شاربن، بروسلوز و هاری صورت گرفته است.

واکسیناسیون بیش‌از 118 هزار راس دام در شهرستان سرایان

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان از تعداد 396 مورد بازدید که در سال جاری از مراکز فعال عرضه فرآورده‌‌های خام دامی صورت گرفته خبر داد و افزود: در این بازدیدها 106 کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی که شامل تخم‌مرغ، گوشت‌مرغ و گوشت قرمز ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

صدیقی با بیان اینکه در طی فروردین‌ماه سال جاری دام‌های شهرستان سرایان علیه بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان واکسینه شدند، متذکر شد: تعداد 118 هزار و 777 راس دام برعلیه بیماری‌های واگیر دامی آبله و شاربن در سال جاری واکسینه شده است.

وی گفت: برنامه‌های دامپزشکی شهرستان سرایان به منظور پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور که شامل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی بوده برای اجرا در سال جاری تدوین شده است.

پیشگیری از تقلبات و تخلفات بهداشتی

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان با اشاره به اینکه فعالیت‌های بهداشتی و برنامه‌های پیشگیرانه دامپزشکی ارتباط مستقیم با سلامت افراد جامعه دارد، متذکر شد: در سال گذشته نظارت دقیق بر کشتار دام‌ها در کشتارگاه‌های شهرستان سرایان  صورت گرفته و لاشه‌ دام‌های بیمار ضبط و معدوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی‌های مستمر بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور پیشگیری از تقلبات و تخلفات بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان سرایان انجام شده است.
برچسب ها: بهداشتی ، خراسان ، دامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.