سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

30 درصد از حجم اقتصادي کشور به بخش مسکن اختصاص يافت

بخش مسکن 30 درصد از حجم اقتصادي کشور را به خود اختصاص داده و مسکن مهر نماد موفق يک حماسه اقتصادي به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود فاطمي عقدا در چهارمين کنفرانس بين المللي بتن و توسعه، با بيان اينکه صنعت راه و مسکن همواره به عنوان يکي از معيارهاي توسعه کشورها شناخته و با اقتصاد کشور رابطه مستقيم دارد، گفت: اين صنعت با 6 صنعت بزرگ و زيربنايي در ارتباط براساس پيشرفت و گسترش صنايع ديگر محسوب مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از هر زمان ديگري توسعه زيرساخت ها براي پيشرفتي در شان اين مملکت نياز است و سرمايه گذاري هاي عظيم براي آن انجام شده است.
سرپرست مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: هرگونه پيشرفت در عرصه ساخت و ساز يک حماسه اقتصادي محسوب مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه مسکن مهر نماد موفق يک حماسه اقتصادي در اين عرصه است که در سالهاي آتي اثرات خود را به خوبي نشان مي دهد افزود: حدود 4 ميليون واحد مسکن مهر در روستاها و شهرها در طي 4 سال اخير، ساخته شده که يک پروژه عظيم و تاثيرگذار در کشور به شمار مي رود.
فاطمي عقدا در ادامه اظهار داشت: مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي به عنوان پيشرو در امر تحقيقات در خصوص ساخت و ساز طي سالهاي گذشته با اهتمام بيشتري کوشيده تا تحقيقات کاربردي در زمينه توسعه و ارتقاي کيفي ساخت و ساز در کشور را به انجام رساند.
وي با اشاره به اينکه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با ادغام وزارتخانه هاي مسکن و شهرسازي و راه و ترابري، وظيفه سنگين تري را برعهده دارد افزود: اين مرکز در برنامه ريزي هاي تحقيقاتي خود مي کوشد تا افزايش کيفي زيربناهاي توسعه کشور،مانند اسکله ها، فرودگاه ها، پل ها، راه ها و ساختمان ها کيفيت انواع سازه هاي بتني را محوريت اساسي خود قرار مي دهد./س
برچسب ها: اقتصادی ، مسکن ، اختصاص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.