سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدزاده در همايش مناديان حماسه:

پرهيز کانديداها از تخريب يکديگر/ رسانه‌ها از بداخلاقان انتخاباتي قهرمان نسازند

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد گفت: رسانه‌ها نبايد بداخلاقان انتخاباتي را تشويق کنند و از آن‌ها قهرمان بسازند بلکه بايد در قبال هر گونه خدشه برسيماي اخلاقي انتخابات سياست بي‌اعتنايي، منزوي سازي و بايکوت را در پيش گيرند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "محمدجعفر محمدزاده" معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در همايش مناديان حماسه با محور هم انديشي در راهبرد انتخاباتي رسانه‌ها که صبح امروز(دوشنبه 9 ارديبهشت) در سالن سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد با اشاره به نامگذاري امسال به سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري، گفت: اين نامگذاري حاکي از اهميت حضور و مشارکت گسترده و انبوه و توام با آگاهي و هوشياري مردم در دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستاست.

وي ادامه داد: رسانه‌ها از يک سو در دعوت مردم به حضور پرشور پاي صندوق‌هاي راي و از سوي ديگر در ارتقاي سطح آگاهي و هوشياري آن‌ها نسبت به ابعاد گوناگون اين حرکت ملي نقشي موثر و بي‌بديل دارند.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد تصريح کرد: ترجمان حماسه در عرصه رسانه و در مقطع انتخابات ايجاد انگيزه و آگاهي در مردم براي تلفيق شور و شعور سياسي آنان از طريق اطلاع رساني مسئولانه، اخلاقي و حرفه‌اي است.

محمدزاده افزود: نامگذاري امسال به عنوان سال حماسه اقتصادي نيز نشان مي‌دهد که عرصه اقتصاد مهمترين عرصه چالش نظام سلطه باماست و ما هم چنان در يک جنگ تمام عيار اقتصادي به سرمي‌بريم زيرا در عرصه رسانه بايد مراقب بود تا با انعکاس و برجسته سازي اخبار منفي و مايوس کننده اقتصادي امنيت رواني مردم سلب نشده و زمينه‌هاي اميد و نشاط اجتماعي از آن‌ها گرفته نشود.

وي اظهار داشت: رسانه‌ها بايد در خط مقدم مقابله با تحريم در کنار ملت بايستند و با ترويج خودباوري، اتکابه نفس و روحيه مقاومت و تسليم ناپذيري و تبديل تهديدها به فرصت‌ها سخن بگويند.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد ادامه داد: ممکن است در اظهارات برخي نامزدهاي انتخاباتي و هواداران آن‌ها مطالبي در نقد شرايط موجود از جمله شرايط اقتصادي مطرح شود لذا در انعکاس اين گونه نظرات بايد مراقب بود که اخبار و تحليل‌ها صبغه سياه نمايي و برجسته سازي چالش‌هاي اقتصادي را به خود نگيرد و موجبات تضعيف عناصر درون نظام و تقويت جبهه دشمن را فراهم نکند.

وي افزود: اخلاق انتخاباتي اقتضا مي‌کند که کانديداها از تخريب يکديگر، قواي سه گانه و نهادهاي حاکميتي بپرهيزند و اخلاق رسانه‌اي و قانون مطبوعات نيز حکم مي‌کند که در صورت بروز چنين تخريب‌هايي از انعکاس و اشاعه آن‌ها در رسانه‌ها خودداري شود.

محمدزاده گفت: پاي‌بندي کامل و همگاني به قانون و اخلاق از جمله لوازم شکل گيري يک انتخابات حماسي است. اخلاق رقابت از لوازم اخلاق سياسي است که عموم رسانه‌ها در اتخاذ رويکردهاي سياسي و رسانه‌هاي خصوصي در مواضع جانب دارانه خود نسبت به نامزدهاي انتخاباتي بايد مورد توجه قرار دهند.

وي ادامه داد: کمال مطلوب رسانه‌هاي مستقل و مردمي اين است که ناظران آگاه و منصف، تحليلگران دقيق و قابل اعتماد رقابت‌هاي انتخاباتي باقي بمانند نه آن که به بازيگران جريان‌هاي سياسي تبديل شوند.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد اظهار داشت: در سال حماسه سياسي رسانه‌ها بايد تلاش کنند اخلاق انتخاباتي و فرهنگ ترجيح منافع ملي بر منافع گروهي و فردي در بين نخبگان و توده مردم نهادينه شود.

وي افزود: رسانه‌ها نبايد بداخلاقان انتخاباتي را تشويق کنند و از آن‌ها قهرمان بسازند بلکه بايد در قبال هر گونه خدشه برسيماي اخلاقي انتخابات سياست بي‌اعتنايي ، منزوي سازي و بايکوت را در پيش گيرد.

محمدزاده گفت: وحدت و همدلي مسئولان ارشد کشور و توجه به رشد آگاهي‌هاي سياسي مردم از مهمترين عوامل موثر در خلق حماسه سياسي است.

محمدزاده گفت: شرط خلق حماسه سياسي حضور همه جريان‌هاي سياسي معتقد به نظام اسلامي در عرصه انتخابات است.

وي ادامه داد: برخي در رويکردي افراطي تصور مي‌کنند که ايران فقط به دست جريان خودشان ساخته مي‌شود و جريان‌هاي ديگر به هيچ وجه شايستگي اين کار را ندارند. برخي هم در ديدگاهي تفريطي براين باورند که همه جريان‌ها اعم از اين که نظام جمهوري اسلامي را قبول دارند يا نه مي‌توانند در مسئوليت‌هاي کلان حضور داشته باشند.

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در پايان خاطر نشان کرد: بديهي است هر دو ديدگاه از مسير اعتدال خارجند و ديدگاه معقول و معتدل آن است که به تعبير رهبر معظم انقلاب، مشارکت در انتخابات را براي همه جريان‌هاي سياسي معتقد به نظام و پاي‌بند به قانون اساسي يک حق و در عين حال يک تکليف تلقي مي‌کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: همایش ، منادیان ، حماسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.