سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيراز/

کارگران نمونه شهرستان مهر تجلیل شدند

به مناسبت روز جانی کار و کارگر همایش تجلیل از کارگران نمونه مهر با حضور فرماندار این شهرستان و نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فرماندار این شهرستان صبح امروز در نخستین همایش تجلیل از کارگران نمونه مهر که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ کار جزو اعتقادات اسلامی ما است آن‌گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، مدیران واقعی کارگران هستند.

حسینعلی حسین‌شیری افزود: به علت وجود اقشار مختلف کارگری در جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان، شاهد حمایت صریح از این قشر در قانون کار جمهوری اسلامی هستیم.

وی کارگران را عامل مهمی در چرخه تولید و سرمایه‌گذاری دانست و ابراز امیدواری کرد که با تعامل مناسب بین کارگران و کارفرمایان حقوق و منافع دو ضلع تولید حفظ و پایدار شود و خاطرنشان کرد: تشکل‌های کارگری مانند خانه کارگر می‌توانند در این عرصه نقش مهمی داشته باشند.

در ادامه نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی نیز، در مورد وفاداری کارگران به نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: کمتر قشری به این میزان وفادار بود و اگر سایر اقشار همدلی کرده‌اند، از یک رفاه نسبی برخوردار بوده‌اند، اما جامعه کارگری به علت اینکه دارای پایین‌ترین سطح درآمدی بوده و همواره در مشکلات معیشتی به سر می‌برند وفاداری این قشر بسیار ارزشمند و مهم است.

سید موسی موسوی با بیان اینکه دشمن با اختلاف‌انگیزی و تنش بین کارگر و کارفرما، قصد ایجاد تبعات اجتماعی برای نظام را دارد تصریح کرد: کارگران بصیر و هوشیار که نگاهشان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، بیش از تمام اقشار به پای این نظام ایستاده‌اند و هیچ اقدامی بر خلاف مصالح کشور انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم از اقتصاد وابسته به نفت جدا شویم باید به صنایع، سرمایه و کار که رکن اصلی آن کارگران هستند، تکیه کرده و به جامعه کارگری، آموزش داده و به آنان توجه کنیم.

موسوی همچنین لازمه تحقق رونق اقتصادی را مد نظر قرار دادن عدالت اجتماعی و اولویت دادن به مسائل و مشکلات جامعه کارگری دانست و خاطرنشان کرد: اگر عدالت اجتماعی و نقش‌آفرینی کارگر مورد توجه قرار نگیرد هرچند که به سمت پیشرفت در بعد اقتصادی برویم در نهایت با مشکل مواجه می‌شویم.

نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیاتی نشدن پروژه اتان‌گیری پارسیان سپهر در شهرستان مهر گفت: با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی، مشکلاتی که پیش روی شرکت پارسیان سپهر مجری این طرح قرار دارد، مانع عملیاتی شدن این پروژه شده است.

وی افزود: با همکاری و پیگیری وزیر نفت به دنبال آن هستیم که این اقدام صورت گیرد، چراکه می‌تواند باعث اشتغال‌زایی بسیار بالایی در شهرستان‌های مهر و لامرد شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اقداماتی در راستای افزایش سهم دو درصد نفت و گاز شهرستان‌های مهر و لامرد بر اساس میزان بهره‌برداری از چاه‌های نفت و گاز منطقه از طریق راهکارهای قانونی در بودجه لحاظ شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اعلام وزارت نفت به معاونت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر اینکه چاه‌های نفت و گاز حوزه مهر و لامرد در سه سال گذشته بیشترین بهره‌برداری را داشته است، باعث افزایش سهم دو درصد نفت و گاز و همچنین اعمال سهم فروش میعانات گازی برای نخستین بار در بودجه شد.

این مسئول به دیگر اقدامات انجام شده در 11 ماه فعالیت خود در مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: بومی‌سازی نیروهای کارگری شهرستان‌های مهر و لامرد در پارس جنوبی، پالایشگاه گاز پارسیان مهر و حوزه‌های مختلف گازی، استقلال خانه کارگر شهرستان‌های مهر و لامرد، مجوز احداث مجموعه ورزشی کارگران شهرستان مهر، مجوز ارتقای نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهر و مجوز احداث ساختمان این اداره و پیگیری‌های لازم در حوزه راه‌های مواصلاتی شهرستان مهر از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است./ج1

برچسب ها: شیراز ، کارگر ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.