سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم ترکيه در اعتراض به مداخله جويي دولت در امور سوريه

مردم ترکيه با برگزاري تظاهراتي در استان هاتاي واقع در جنوب اين کشور در نزديکي مرز سوريه، به سياست‎هاي مداخله‎جويانه دولت کشورشان در امور دمشق اعتراض کرده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، بر اساس اين گزارش، تعدادي از شخصيت‎هاي برجسته اجتماعي و قانون‎گذاران ترک روز يکشنبه در اين تظاهرات که در شهر انطاکيه واقع در جنوب غرب آنکارا پايتخت ترکيه برگزار شد، شرکت کردند.
اين تظاهرات از جانب انجمن صلح ترکيه و شوراي صلح بين‎المللي در اين کشور برگزار شد.
تظاهرکنندگان با تشويق موضع قاطعانه دولت سوريه در قبال بيش از دو سال شبه‎نظامي‎گري تحت حمايت خارج در اين کشور، خاطرنشان کردند که دمشق با مقاومت در مقابل امپرياليسم غرب از حاکميت و هويت ملي خود دفاع مي‎کند.
تظاهرکنندگان با محکوم کردن موضع حزب حاکم عدالت و توسعه ترکيه در قبال بحران جاري در سوريه، خشم و اعتراض خود را نسبت به دخالت‎هاي آنکارا در امور داخلي دمشق اعلام کردند.
دولت سوريه اعلام کرده است، ناآرامي که از مارس ۲۰۱۱ ميلادي در اين کشور آغاز شده از خارج سازمان‎دهي و هدايت مي‎شود.
بسياري از مردم سوريه از جمله شمار زيادي از نيروهاي امنيتي، در جريان ناآرامي‎هاي اين کشور کشته شده‎اند.
دمشق همواره اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه از جمله کشورهاي ترکيه، قطر و عربستان سعودي از شبه‎نظاميان سوري حمايت مي‎کنند.
چندين سازمان‎ بين‎المللي حقوق‎بشر اعلام کرده‎اند که شبه‎نظاميان سوري در اين کشور مرتکب جنايات جنگي شده‎اند.
بشار اسد رئيس‎جمهور سوريه اخيرا اعلام کرده است، در صورتي که شبه‎نظاميان در اين کشور قدرت را در دست گيرند، به راحتي مي‎توانند براي دهه‎ها کل منطقه خاورميانه را ناامن و بي‎ثبات کنند.
وي در همين خصوص تصريح کرد: در صورتي که ناآرامي در سوريه در نهايت به تجزيه اين کشور منجر شود و يا اين که گروه‎هاي تروريست قدرت را در دست گيرند، اين وضعيت به گونه‎اي اجتناب ناپذير به کشورهاي همسايه نيز سرايت خواهد کرد و تاثيري دومينويي و زنجيروار را نه تنها در خاورميانه و بلکه فراتر از آن هم به دنبال خواهد داشت.
والري آموس معاون دبيرکل سازمان‎ملل متحد در امور بشر دوستانه و کمک‎هاي اضطراري و آنتونيو گوته‎رس کميسر عالي سازمان‎ملل در امور پناهندگان در تاريخ هجدهم آوريل خطاب به شوراي امنيت اين سازمان اعلام کردند که يک چهارم جمعيت ۲۲ ميليون نفري سوريه در اين کشور آواره شده‎اند و ۱.۳ ميليون (يک و سه ميليون) نفر ديگر نيز به کشورهاي ديگر منطقه خاورميانه و شمال آفريقا گريخته‎اند.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.