سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

کلنگ احداث اولین مرکز تحقیقات بیماریهای نادر کشور در ارومیه به زمین زده شد

کلنگ احداث نخستین مرکز تحقیقات بیماریهای نادر و پنجمین مرکز تشخیص و درمان بیماریهای نادر کشور به صورت همزمان در ارومیه به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه کلنگ احداث پنجمین مرکز تشخیص و درمانی بیماریهای نادر و اولین مرکز تحقیقات بیماریهای نادرکشور در ارومیه با هدف ارائه خدمات به استانهای شمالغرب کشور با حضور مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر کشور و مسئولان بهداشتی و درمانی به زمین زده شد.

سرپرست دفتر همکاریهای مشترک بنیاد بیماریهای نادر و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در آیین کلنگ زنی همزمان این 2 مرکز گفت: مرکز تشخیص بیماریهای نادر در ارومیه به عنوان پنجمین مرکز کشوری با زیربنایی از 2 تا 3 هزار متر مربع احداث می شود که بر اساس پیش بینهای انجام شده با تخصیص به موقع اعتبارات امیدواریم طی 24 تا 30 ماه آینده آماده بهره برداری و افتتاح شود.

علی حمزه زاده در خصوص مرکز تحقیقات بیماریهای نادر ارومیه که برای نخستین بار در سطح کشور احداث و راه اندازی می شود، اظهار داشت: این مرکز نیز در زمینی به مساحت هزار متر مربع با زیربنای یک تا یک هزار و 500 متر مربع احداث و بر اساس برآوردها و پیش بینیهای انجام شده طی سال 93 آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

وی اعتبار مصوب برای اجرای این 2 طرح مهم درمانی آذربایجان غربی را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به تخصیص بموقع اعتبارات، یادآور شد: این مراکز با هدف حمایت، درمان و تشخیص بیماران نادر و همچنین آموزش، پژوهش و تولید علم در این حوزه، اطلاع رسانی به بیماران نادر در خصوص بیماری و نحوه کنترل و درمان آن احداث می شوند.

سرپرست دفتر همکاریهای مشترک بنیاد بیماریهای نادر و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در پایان اعلام کرد: با راه اندازی این مرکز خدمات به بیماران نادر کاملا رایگان ارائه شده و سایر بیماران نیز می توانند با پرداخت تعرفه مصوب از خدمات این مراکز بهره مند شوند./س

برچسب ها: ارومیه ، بیماری ، تخصیص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.