سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

شناسایی مخاطب توسط مبلغان مسئله‌ای اساسی در تبلیغ است

امام جمعه برازجان گفت: شناسایی مخاطب توسط مبلغان مسئله‌ای اساسی در تبلیغ است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی روحانیون شهرستان دشتستان اظهار داشت: نقش روحانیون در رشد و توسعه جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ قرآنی بسیار مهم است.

امام جمعه برازجان با اشاره به تلاش‌های روحانیت برای احیای اسلام اصیل افزود: روحانیت حامل امانتی الهی و مسئولیتی ویژه و انحصاری است.

وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که به مرور از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود، چگونگی ارتباط روحانیت با مردم، به ویژه نسل جوان است.

امام جمعه برازجان در بحث شناسایی مخاطب توسط مبلغ تصریح کرد: مبلغ باید ضمن آگاهی از اقتضائات سنی افراد، آشنایی با ترکیب قومی و بافت جمعیتی اقوام مختلف میزان سواد و تحصیلات مخاطبان خود را بداند.

مصلح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تفکر نوینی را در عالم سیاست مطرح کرده و راه جدیدی را گشوده و ره‌آوردی بس گرانقیمت را عرضه کرده است.

مسئول تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز گفت: احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر رسالت هیئت‌های مذهبی است.

محمدجواد غلامحسین‌زاده افزود: از مهم‌ترین مسائل فرهنگ‌سازی توسط هیئت‌های مذهبی، پذیرش تذکر لسانی در جامعه و آموزش صحیح در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است.

مسئول تشکل‌های دینی دشتستان اضافه کرد: مجالس مدح و ذکر اهل‌بیت (ع) را می‌توان هم‌چون یک رسانه انگاشت که سابقه‌ دیرینه‌ای در خدمت به معارف دین و معرفی و تبیین آن به نسل‌ها دارد و با این مزیت که در پیوند با عامه‌ اجتماع است و دچار عارضه‌ روشنفکرنمایی نشده است.

غلامحسین‌زاده بیان کرد: در شرایط کنونی که هجمه سنگین رسانه‌ای دشمنان بر روی نگرش و تفکر جوانان سایه انداخته باید از فرصت اجتماع جوانان در هیئت بهره مفید و کافی را برد و هر هیئت را به یک تکیه گاه فرهنگ‌سازی، ترویج و تبیین پیام معنوی اسلام تبدیل کرد./ج1

برچسب ها: مطرح ، رسانه ، مذهب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.