سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی فنی کیا سورنتو SX V6 مدل 2014

گیربکس این اتومبیل به نرمی و با اطمینان کامل دنده ها را تعویض می کند و هیچ گونه صدای اضافی ندارد. مصرف سوخت این مدل نیز تغییری نکرده و 13 لیتر در شهر و 9.8 لیتر در بزرگراه در هر یک صد کیلومتر سوخت مصرف می کند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران  اگر به گذشته برگردیم متوجه می شویم که هیچ کسی به آخرین مدل از خودروی لوتوس الن (Elan) علاقه مند نبود، به جز شرکت کیا. این علاقه مندی، در سال 1995 سبب شد تا لوتوس حق امتیاز تولید آن را به این شرکت بفروشد و در نتیجه کیا نسخه های بعدی آن را تولید کند، اما اوضاع خیلی خوب پیش نرفت و کیا ورشکست و به هیوندای فروخته شد. بنابراین ابراز علاقه به این خودرو آخرین حرکت اشتباه بزرگ کیا محسوب می شود.

 
پس از این ورشکستگی، کیا به طور پیوسته بر کیفیت طراحی و ساخت خودروهایش می افزاید. اکنون این شرکت با تولید مدل 2014 از سری سورنتو، ادعا می کند بیش از 80 درصد نسبت به مدل های گذشته تغییر کرده است. گرچه ممکن است در ظاهر تفاوت چندانی مشاهده نشود.
 
 
 
 
 
 
سورنتوی جدید دارای سپرها و چراغ های جلو و عقب جدید و همچنین یک جلو پنجره کوچک تر می باشد ولی اجزای بدنه و شیشه ها تغییری نکرده اند. درون این خودرو، شاهد یک شیفتر جدید، کنترل های HVAC و یک صفحه نمایش 8 اینچی هستیم. نشانگرها ظاهری جدید دارند و یک صفحه الکترونیکی نیز برای نمایش سرعت قرار داده شده است. سیستم فرمان دقیق که با کمک سامانه الکترونیکی و سیستم میله/چرخ دنده، اگرچه جدید است اما به احتمال زیاد توسط مشتریان تشخیص داده نمی شود. صندلی ها از نو طراحی شده اند و با افزایش 1.2 اینچی فضای قرارگیری پاها در ردیف دوم، و 0.3 اینچی در ردیف سوم راحتی بیشتری را برای سرنشینان عقب حاصل می شوند.
 
 
 
 

تغییرات در سامانه انتقال قدرت زیاد بوده اند اما تاثیر نسبتا کمی بر عملکرد خودرو می گذارند. یک موتور 3.3 لیتری DOHC V-6 با 24 سوپاپ که توانایی تولید 290 اسب بخار و گشتاوری معادل 252 پوند/فوت جایگزین موتور 3.5 لیتری قبلی با 276 اسب بخار شد. در پیست، این خودروی 1906 کیلوگرمی، 0 تا 100 معادل 7.0 ثانیه داشت که نسبت به نسخه قبلی این خودرو که در سال 2011 عرضه شد، یک دهم کندتر محسوب می شود. گیربکس این اتومبیل به نرمی و با اطمینان کامل دنده ها را تعویض می کند و هیچ گونه صدای اضافی ندارد. مصرف سوخت این مدل نیز تغییری نکرده و 13 لیتر در شهر و 9.8 لیتر در بزرگراه در هر یک صد کیلومتر سوخت مصرف می کند.
 
 
 
 
کیا در این خودرو از یک بدنه جدید با امکان قرارگیری کمک فنرهای جدیدش استفاده کرده که تا 18 درصد به بهتر شدن سواری خودرو کمک کرده است. تغییرات نسبتا زیادی نیز در کمک های عقب صورت گرفته که به طور کلی به شما اطمینان می دهند در هر محیطی که قصد رانندگی داشته باشید، راحتی بیشتری را نسبت به گذشته خواهید داشت.
 
 
 
 
 
 

قیمت پایه سورنتو 24 هزار دلار است که نسبت به سال 2011 یک جهش 4 هزار دلاری را نشان می دهد. گرانترین مدل نیز که مدل SX-L می باشد حدود 40 هزار دلار قیمت دارد که انبوهی از تجهیزات لوکس و سفارشی از جمله تریم داخلی پوشش یافته با چوب و چرم ناپا، چرخهای 19 اینچی آلیاژی، صندلیهای گرم شونده و صفحه نمایش 7 اینچی را شامل می شود.
 
 
 
 
 
فکر می کنیم این خودرو با قیمتی بالاتر از 30000 دلار شانس زیادی برای رقابت نخواهد داشت، زیرا با وجود دوج دورانگو، فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و مزدا سی ایکس 9، عملا این خودرو یک کوتوله به نظر می رسد. گذشته از تمام تغییرات و بهبودهایی که کیا در این خودرو لحاظ کرده است، سورنتو همچنان یک شاسی بلند با سه ردیف صندلی محسوب می شود که می توان آن را به راحتی در یک پارکینگ قرار داد.
برچسب ها: بازار ، ماشین ، کیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.