سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

افزایش 21درصدی استقبال زنان خراسان شمالی برای نامزدی در انتخابات شوراها

جانشین رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: آمار داوطلبان زن چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نسبت به دوره پیش 21 درصد افزایش یافته است.

 

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، ابوالحسن وحیدی بابیان این مطلب ، گفت: در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این استان 194 نفر از زنان دارای مدارک لیسانس و بالاتر داوطلب شده اند که 134 نفر از آنان مربوط به حوزه روستایی است.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات ثبت نام زنان داوطلب روستایی برای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی بیش از دو برابر زنان شهری است.

وی شمار زنان داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه شهری را 60 نفر اعلام کردو گفت:در مجموع براساس آمار قطعی در این استان پنج هزار و 480 نفر برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کرده اند که اکنون صلاحیت آنها در هیات های اجرایی در دست بررسی است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد: چهار هزار و 850 نفر از این افراد برای 716 حوزه روستایی و 630 نفر نیز برای 18 شهر استان خراسان شمالی ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات مردم شهر بجنورد که دارای جمعیت بالای 200 هزار نفر است 13 عضو شورا، شهرهای اسفراین و شیروان با جمعیت 50 تا 100 هزار نفری 9 عضو و شهر آشخانه با جمعیت 20 تا 50 هزار نفری هفت نفر را به عضویت شورا برمی گزینند.

به گفته وی هر یک از 14 شهر دیگر استان خراسان شمالی نیز پنج نفر را برای عضویت در شورای اسلامی انتخاب خواهند کرد.

خراسان شمالی دارای دو هزار و 400 عضو شورا در مناطق شهری و روستایی است./س

برچسب ها: شورا ، انتخابات ، حضور ، زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.