سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

امسال پنج هزار مسکن مهر در روستاهای خراسان شمالی ساخته می شود

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سهمیه مسکن مهر روستایی این استان در سال جاری حدود پنج هزار واحد تعیین شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی روحانی بابیان این خبر افزود: سهمیه مسکن روستایی استان در سال 92 نسبت به سال قبل بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل سهمیه مسکن مهر در این استان دو هزار و 137 واحد تعیین شده بود ،اضافه کرد: برای ساخت یک هزار و 914 واحد با بانک ها قرارداد بسته شد.

روحانی علت کاهش سهمیه سال 91 استان در بخش مسکن روستایی را نبود منابع مالی و امتناع برخی بانک های استانی از پرداخت تسهیلات به این بخش عنوان و تصریح کرد: سهمیه مسکن روستایی خراسان شمالی برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز به بانک های استانی ابلاغ شده و بزودی پرونده متقاضیان نیز برای بستن قرارداد در اختیار بانک ها قرار خواهد گرفت.

معاون بنیاد مسکن خراسان شمالی سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری را 125 میلیون ریال اعلام کرد وگفت: این تسهیلات در سه مرحله در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

به گفته وی ساخت مسکن مهر در روستاهای خراسان شمالی علاوه بر جلوگیری از روند مهاجرت روستاییان بخصوص در شهرهای کوچک تا حد زیادی موجب مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.

روحانی افزود: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در کشور تاکنون در این استان افزون بر 43 هزار واحد مسکونی در دست اجرا قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: تا پایان سال 91 بیش از 33 هزار و 500 واحد مسکونی در دست اجرا در مناطق روستایی استان پایان کار گرفته و اکنون نیز هشت هزار واحد مسکونی مهر در روستاهای استان در دست ساخت قرار دارد.

روحانی گفت: استان خراسان شمالی در ساخت مسکن مهر روستایی از لحاظ آمار جمعیتی در زمره استان های برتر قرار دارد.

معاون بنیاد مسکن خراسان شمالی اضافه کرد: براساس آمار نفوس و مسکن سال 85، از آغاز ساخت مسکن مهر در مناطق روستایی این استان بیش از 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و بهسازی شده است.

خراسان شمالی طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 85 دارای 105 هزار واحد مسکونی بود که حدود 17 هزار واحد آن قبل از سال 85 بازسازی و نوسازی شده و 43 هزار و 500 واحد آن نیز در دولت های نهم و دهم نوسازی شده است./س

برچسب ها: مسکن ، مهر ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.