سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوشنبه نهم اردیبهشت در حوزه هنری؛

اشعار احمد عزیزی در سومین جلسه "عصر نقد" بررسی می شود

سومین جلسه "عصر نقد"با حضور،سید احمد نادمی،حمیدرضا شكارسری،سید علی اكبرمیرجعفری و كاظم رستمی درسالن اجتماعات مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار می شود،به بررسی اشعار احمد عزیزی می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ علی داودی مدیر دفتر شعر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری در خصوص جلسات پیشین این نشست ادبی گفت: در جلسات گذشته  شاعران به بررسی اشعار شاعر كشورمان احمد عزیزی می پردازند و این هفته نیز آخرین جلسه نقد و بررسی اشعار این هنرمند خواهد بود.
 جلسات "عصر نقد" به نوعی احیاء مجدد جلسات و پاتوق های نقد شعری است كه حدود 12 سال پیش با ایده سید ضیاء الدین شفیعی طراحی و اجرا می شده است.
 در جلسات عصر شعر در گذشته بنا به فراخور موضوعات روز و طرح هایی كه در حوزه شعر وجود داشت با حضور كارشناسان برگزار می شده و اصولا به مسائل  مهم درحوزه شعر و  كتاب های منتشر شده می پرداخته است .
شایان ذكر است احمد عزیزی از شاعران معاصر ایرانی و ارائه دهنده سبك جدید مثنوی است.
احمد عزیزی چهارم دی ماه ۱۳۳۷ در سر پل ذهاب كرمانشاه به دنیا آمد. وی در كودكی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی كنجكاوی و تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها و اسامی خیابانها و... به خوبی فرا گرفت. وی قبل از پیروزی انقلاب به دعوت شمس آل احمد به تهران رفت و دیداری نیز با مرتضی مطهری داشت. وی با آغاز جنگ به همراه خانواده به تهران نقل مكان نمود و برای مدتی ساكن شهرستان نور شد سپس در تهران اقامت گزید و به همكاری با روزنامه جمهوری اسلامی پرداخت. 
عزیزی سرودن شعر را از سالهای جوانی با مجله جوانان آغاز كرد. وی از پانزدهم اسفندماه ۱۳۸۶ بعلت كاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و كلیوی در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا كرمانشاه تا كنون بستری می‌باشد. با تاكید رهبر جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با وی، مسئولان بر آن شده‌اند كه وی را جهت درمان به خارج از كشور اعزام كنند. 
وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد. و شاعری با سبك منحصر به فرد است كه این سبك بصورت مثنوی در -كفشهای مكاشفه- جلوه كرده‌است تمایل سبك وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی -ملهم از مثنوی مولوی- در شعر معاصر بی‌نظیر است. این سبك تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته‌است. اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
این هنرمند از 15 اسفند 1386 تاكنون بر اثر اختلالات كلیوی در حالت اغما بستری است و اكنون در بیمارستان امام رضای كرمانشاه بخش آی سی یو بستری است، حال عمومی او پس از سه سال به حدی رسید كه وی نسبت به شادی‌ها و غمها با اشكها و لبخند پاسخ می‌داد و می‌توانست سخنان اطرافیان را بشنود و عكس العمل نشان دهد. 
از آثار وی می توان به كفش های مكاشفه ، شرجی آواز ، خوابنامه و باغ تناسخ و ترجمه زخم اشاره كرد.
علاقه مندان می توانند از ساعت 16 لغایت 19 به سالن اجتماعات مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری واقع درخیابان سمیه – نرسیده به پل حافظ – حوزه هنری طبقه سوم مركزآفرینش های ادبی حوزه هنری مراجعه كنند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
رها
۱۸:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۲
انشالله خداوند هر چه زودتر شفاشون بده تا دوباره از قلم زیبای این شاعر برجسته بهره من بشیم...... آمین