سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ششمين روز از هفته زمين پاك ؛

همايش بزرگ پاكسازي تالاب هفت برم

همايش بزرگ پاكسازي تالاب هفت برم با حضور كليه كاركنان محيط زيست استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ در اين همايش با شكوه كه از ساعت 6 بامداد روز جمعه با حضور كليه كاركنان محيط زيست استان فارس   و خانواده هايشان   و با شركت بيش از 500 نفر از دوستداران محيط زيست و تشكلهاي مردمي آغاز گرديد كليه شركت كنندگان با در دست داشتن كيسه هاي زباله در حاشيه تالاب زيباي هفت برم  اقدام به پاكسازي اين منطقه نمودند.سپس  گرد هم جمع شده و در مراسم قرعه كشي شركت نموده و هدايايي را دريافت كردند.
مهندس صادقي ،معاون اداره كل محيط  زيست استان فارس در جمع شركت كنندگان گفت  :  بر طبق (اصل پنجاهم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران حفاظت محيط زيست كه نسل امروز و نسلهاي بعد بايد در آن حيات رو به رشدي داشته باشند وظيفه عمومي تلقي مي گردد از اين رو فعاليتهاي اقتصادي و غير آن كه با آلودگي محيط زيست يا تخريب غيرقابل جبران آن ملازمه پيدا كند ممنوع است .) از اين رو اولويت اداره كل حفاظت محيط زيست فارس حفظ سلامت و نشاط و حفظ سلامت همشهريان و هم استانيهاي عزيز مي باشد قطعا حفظ محيط زيست در راستاي پايداري اكوسيستم از ضروريات اجتناب ناپذيير است  .
وي ادامه داد: استان فارس از زمينه هاي رشد و توسعه صنعت برخوردار است . لذا ضروري است توسعه صنايع همچنان با ساز و كارهاي محيط زيست هماهنگ باشد و در كليه فعاليتها به حفظ محيط زيست توجه شود.
 وي افزود: خوشبختانه اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته است اما هنوز براي رسيدن به وضعيت مطلوب فاصله زيادي است وي تلاش همگاني براي تحقق توسعه پايدار , اجراي طرحهاي پژوهشي , تنظيم برنامه جامع رسانه اي و آموزشي بمنظور افزايش آگاهي دانش    زيست محيطي مسئولين و .... را از جمله راهكارهاي موثر در جهت دستيابي به توسعه پايدار و محيط زيست سالم در استان دانست .
صادقي  در پايان از تمامي افراد و نهادهايي كه در جهت توسعه فرهنگ حفاظت محيط زيست تلاش ميكنند قدرداني نمود و تشكل هاي مردم نهاد و رسانه هاي استان فارس را بازوان توانمند محيط زيست اعلام نمودند و خواستار توجه همگان به نظرات كارشناسي در توسعه استان شدند.
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.