سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

شاخص كيفيت و تورم بخشي در اختيار شوراي رقابت/قيمت نهايي خودرو در انتظار اعلام شاخص ها

طي امروز و روز گذشته، 2 شاخص كيفيت و تورم بخشي از سوي سازمان ملي استاندارد و بانك مركزي به شوراي رقابت اعلام شده و بازار خودرو در انتظار اعلام نهايي اين شاخص ها از سوي اين شورا به سر مي برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،پس از 2 ماه انتظار ،دستورالعمل قيمت گذاري خودرو ،هفته گذشته از سوي شوراي رقابت منتشر شد كه البته طبق فرمول اعلام شده، تعيين تكليف نهايي قيمت ها در گرو مشخص شدن 2 شاخص كيفيت خودرو و تورم بخشي يك ساله است.

بر همين اساس مقرر شد سازمان ملي استاندارد و بانك مركزي اين 2 شاخص را محاسبه كند و ظرف مدت چند روز در اختيار شوراي رقابت قرار دهد.


بر اساس اين گزارش ، روز گذشته مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی از آماده شدن گزارش مقدماتی تورم بخشی خودرو و ارائه آن به شورای رقابت برای قیمت گذاری جدید خودروها خبر داد.

وی افزود: شورای رقابت با بررسی گزارش بانک مرکزی و ارقام اعلام شده، اعداد نهایی را استخراج و قیمت های نهایی را اعلام خواهد کرد.
مقتدایی با تاکید بر اینکه مرجع رسمی اعلام تمامی قیمت ها و آمارهای مربوطه در این زمینه شورای رقابت است، عنوان کرد: چنانچه شورای رقابت در مورد اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی به سئوالات یا اشکالاتی برخورد کند، بانک مرکزی پاسخگو خواهد بود.

همچنين بهادر كاظمي، معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران از ارائه شاخص های کیفی خودرو در روز گذشته به شورای رقابت خبر داد.

وي ادامه داد:مواردی که در بحث تعیین شاخص های کیفی خودرو مد نظر بود، به صورت دقیق و کارشناسی مشخص و در اختیار شورای رقابت قرار گرفته است.

 
كاظمي تصريح كرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده بر روی خودرو و فاکتورهایی که مد نظر سازمان استاندارد قرار داشت، این شاخص ها تعیین و برای مدت پنج سال از سال 88 اعلام شد.
 
وی با اشاره به اینکه، احتمالا تنها دو سال آخر این شاخص برای تعیین قیمت خودرو مورد نظر قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: هماهنگی ها و مکاتبات لازم با شورای رقابت در این خصوص انجام شده است.

بر اساس اين گزارش ، شوراي رقابت اعلام نتيجه قطعي را امروز بعد از ظهر و نهايتا فردا صبح اعلام كرده است.

در اين شرايط بازار خودرو در انتظار اعلام نتايج قطعي از سوي شوراي رقابت به سر مي برد و عملا هيچ خريد و فروشي در بازار و نمايندگي هاي فروش صورت نمي گيرد.
برچسب ها: شاخص ، تورم ، رقابت ، نهایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.