سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری اعلام شد؛

محورها و برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر

رئیس مرکز امور بانوان نهاد ریاست جمهوری در آستانه هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر، از تمهیدات و برنامه های خاص برای تبیین جایگاه زنان و نقش مؤثر ایشان در تعالی جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مریم مجتهد زاده در نشست خبری ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به عناوین روزهای این هفته بیان داشت: شنبه، زن، حماسه ساز سیاست و اقتصاد؛ یکشنبه، زن خلاقیت و نوآوری ؛ دوشنبه، زن عفاف و مسئولیت اجتماعی؛ سه شنبه زن، تربیت و تحکیم بنیان خانواده؛ چهارشنبه ، زن، معنویت و سبک زندگی فاطمی؛ پنج شنبه، زن ایثار و ولایت پذیری؛ جمعه، زن، بصیرت و فرهنگ انتظار عناوین روزهای هفته ی بزرگداشت مقام زن است.
وی در مورد هداف این برنامه ها اظهار داشت: معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی، گسترش فرهنگ و سیر‌ه فاطمی در جامعه اسلامی، قانون اساسی، دیدگاههای امام و رهبری از جمله اهداف برنامه ها در این هفته است.
مجتهد زاده در ادامه از سیاست ها‌یی که در این برنامه ها دنبال می شود گفت: اولویت دهی به رویکرد دینی به زنان و تبیین تفاوت آن با مکاتب غیر دینی، فراهم ساختن مشارکت همه نهادها و دستگاهها برای معرفی بهتر جایگاه زن ، اصلاح نگرش های مغایر با اسلام در خانواده و جامعه ، نسبت به جایگاه و منزلت زن به ویژه مقام مادری از سیاست های اجرایی در این هفته است.
وی با اشاره به محورهای اصلی برنامه های هفته بزرگداشت زن اذعان کرد: محورهای فرهنگی در قالب معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا و تبیین زندگی آن حضرت، بررسی و تبیین عوامل و موانع ارتقای وضعیت زنان در جامعه، محورهای اجتماعی در قالب بررسی راه های حضور زنان در عرصه اجتماع بدون ایجاد خلل در کانون خانواده و محورهای سیاسی در قالب زن و حقوق سیاسی، زن در قانون اساسی جمهوری اسلامی است.
وی در پایان به برنامه های قابل اجرا در هفته زن خاطر نشان کرد: انتشارات، مسابقات، همایش ها و نشست های علمی ، جشن ها و آئین ها از برنامه های  پیش بینی شده در این هفته است./ز
برچسب ها: زن ، قانون ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.