سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم عربستان در حمايت از زندانيان سياسي

مردم عربستان به نشانه همبستگي با زندانيان سياسي در استان قسيم تظاهرات ضد رژيم برپا کرده‌اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي، تظاهرکنندگان روز شنبه با برپايي تظاهرات در شهر « بريده» استان قسيم ،آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند.معترضان همچنين بدرفتاري نيروهاي رژيم آل سعود را با زندانيان محکوم کردند.
به گفته فعالان بيش از ۴۰ هزار زنداني سياسي و عمدتا به دليل آزادي عقيده در زندان‌هاي آل سعود زنداني هستند.يشتر اين زندانيان بدون محاکمه و يا اتهام زنداني هستند.
گفته مي‌شود، برخي از اين زندانيان بيش از ۱۶ سال است که بدون محاکمه در زندان هستند. اتهامات اين زندانيان سياسي اغلب تلاش براي تحريک افکار عمومي عليه رژيم آل سعود و همدستي با سازمان‌هاي خارجي است. اتهامي که آل سعود به طور معمول عليه زندانيان مطرح مي‌کند.
مردم عربستان از ماه فوريه ۲۰۱۱ ميلادي با برگزاري اعتراضات به ويژه در شهرهاي قطيف و عواميه در استان الشرقيه، در ابتدا آزادي زندانيان سياسي، آزادي بيان و اجتماع و همچنين پايان تبعيض گسترده را خواستار بودند.
عربستاني‌ها بعد از سياست سرکوب‌گرانه رژِيم آل سعود و به ويژه پس از نوامبر ۲۰۱۱ ميلادي و به دنبال حمله نيروهاي امنيتي سعودي به معترضان که به کشته شدن پنج معترض و زخمي شدن ده‌ها نفر انجاميد، در اعتراضات خود خواستار سرنگوني رژيم آل سعود شدند.








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.