سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار وحیدی:

وزارت دفاع از دو هزار پایان‌نامه دکترا در حوزه‌های مرتبط حمایت می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حمایت از بیش از دو هزار پایان‌نامه دکترا در حوزه‌های مرتبط با مأموریت‌های وزارت دفاع از راهبردهای مهم و کلیدی این وزارتخانه در سال ۹۲ به شمار می‌رود.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" که در یکصد و چهارمین سفر استانی به همراه هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، با حضور در دانشگاه تبریز، در جمع مسئولان و اساتید این دانشگاه، اظهار داشت:  در خلق جدید و بومی‌سازی فناوری‌های نوین و گلوگاهی، دانشگاه‌ها محور هستند و حمایت از بیش از دو هزار پایان‌نامه دکترا در حوزه‌های مرتبط با مأموریت‌های وزارت دفاع از راهبردهای مهم و کلیدی این وزارتخانه در سال ۹۲ به شمار می‌رود.

وی گفت: رمزگشایی چگونگی دستیابی به پیروزی، از دستاوردهای مهم ملت ایران است که می‌تواند راه فتح قله‌های بلند را هموار کند و امروز ملت بزرگ ایران به ویژه نخبگان دانشگاهی این راه را پیدا کرده‌اند.

وحیدی تصریح کرد: امروز اعتماد به نفس و روحیه خودباوری و خوداتکایی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی موج می‌زند و همین روحیه موجب شده است که ما امروز در عرصه‌های مختلف بن‌بستی نداشته باشیم.

وزیر دفاع، ایجاد و تقویت شبکه فعال و منسجم علمی در سراسر کشور را از عوامل بسیار مهم در پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: این امر موجب هم‌افزایی، مانع از موازی‌کاری و موجب شتاب بخشیدن به جهاد علمی کشور خواهد شد.

وی در ادامه، با اشاره به نقش ممتاز استان آذربایجان شرقی در پیشرفت و توسعه کشور گفت: چنین جایگاه ممتازی، دانشگاه مهم و بزرگی همچون دانشگاه تبریز را هم نیاز دارد.

وحیدی همچنین با تکریم و تجلیل از سرداران و امیران شهید خطه آذربایجان افزود: خدمات بزرگ و حماسه‌های درخشان لشکر عاشورا و گام‌های بلندی که پس از پایان جنگ، این خطه در بالندگی انقلاب اسلامی ایفا کرده است، نشان از ظرفیت‌های فراوان و متنوعی است که در استان وجود دارد.

وزیر دفاع در پایان، با قدردانی و تشکر از تلاش و جهاد علمی دانشمندان، اساتید و دانشجویان زبده دانشگاه تبریز، بر لزوم تعامل هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور با صنایع دفاعی تأکید کرد.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.