سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

سرما وتگرگ؛60 میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان شمالی خسارت زد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سرما و بارش تگرگ در هفته گذشته حدود 60 میلیارد ریال به کشتزارها و عرصه های باغی این استان خسارت وارد کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، غلامرضا عوض زاده با بیان این خبرگفت: دراین حوادث بیش از پنج هزار هکتار از عرصه های زراعی و باغی شهرستان های شیروان، مانه و سملقان و جاجرم خسارت دید.

وی اظهارداشت: 95درصد از خسارات مزبور از ناحیه سرمازدگی و تگرگ به باغ های این مناطق و سردرختی ها وارد آمده است.

وی افزود از اوایل امسال نیز بارش باران و بروز سیلاب به مزارع و منابع آبی این استان در شهرستان های اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت زده بود.

وی گفت: در مجموع از اواخر سال قبل تا کنون سیل، تگرگ و سرمازدگی افزون بر 280 میلیارد ریال به مزارع کشاورزی و منابع آبی استان خراسان شمالی خسارت وارد کرده است.

عوض زاده مجموع خسارات وارده از ناحیه حوادث طبیعی در سال گذشته به استان را 680 میلیارد ریال عنوان کردوافزود : در حال حاضر دولت برای جبران این خسارات و بویژه پیشگیری از وقوع حوادث 140 میلیارد ریال اعتبار ز محل ستاد حوادث کشور به این استان تخصیص داده است.

وی افزود: در سال 91 دولت در قالب کمک های بلاعوض و اجرای طرح های پیشگیری از خسارات حوادث طبیعی در استان 540 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه پنج ساله تدوینی استان خراسان شمالی برای پیشگیری از خسارات حوادث طبیعی از قبیل سیل، سرمازدگی و زلزله دولت باید سالانه 500 میلیارد ریال در اختیار این استان قرار دهد.

گفتنی است: استان خراسان شمالی براساس گزارش سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در بخش زلزله خیزی رتبه دوم و از لحاظ سیل خیزی رتبه سوم کشور را داراست./ب

برچسب ها: سرما ، خسارت ، محصولات ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.