سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری؛

به ازای هر فرزند یک سال سابقه کار برای زنان شاغل دارای بیش از سه فرزند

رئیس مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری از اجرایی شدن طرحي كه به ازای هر فرزند یک سال سابقه کار برای زنان شاغل دارای بیش از سه فرزند در آینده ای نزدیک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتهدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: این طرح یکی از مشوق های فرزندآوری بوده که زمینه اجرایی و تصویب این طرح وجود داشته و بر همین اساس در لایحه مدیریت خدمات کشوری جزء مصوبات قرار گرفته است که بر اساس آن خانم های شاغل دارای بیش از سه فرد با هر سنواتی به تعداد هر فرزند یک سال سابقه کار به آنان اضافه شود و با هر تعداد فرزند می توانند بازنشسته شوند.

وی در ادامه در خصوص افزایش مرخصی زایمان زنان تصریح کرد: طی پیشنهادی مشترکی که دو سال پیش توسط مرکز امور زنان و وزارت بهداشت مبنی بر افزایش مدت مرخصی زنان مطرح شد که بر اساس آن مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه افزایش پیدا کند و دو هفته مرخصی برای آقایان که حدود 2 ماه پیش مطرح و تحت عنوان لایحه مشوق فرزند آوری تصویب شد.

مجتهدی در ادامه اظهار داشت: این لایحه به دلیل نادیده گرفتن اصل 75 قانون اساسی مبنی بر تامین منابع مالی از جانب شورای نگهبان دوباره به هیات دولت بازگردانده شد که در حال اصلاح و تکمیل است.

وی در ادامه با اشاره به بیمه زنان خانه دار بیان داشت: طرح بیمه زنان خانه دار از سال 81 در دولت هشتم مطرح و با توجه به ضرورت عملیاتی شدن این طرح طی نشستی با وزارت تعاون و نهادهای مرتبط و همچنین جلساتی که وزارت اقتصاد در راستای تامین منابع مالی انجام شد که با استقبال مواجه نشد و در دولت نهم تصمیم بر آن شد که اجرای آن از طریق ایجاد صندوق بیمه انجام شود و دیروز در جلسه با حضور دکتر رحیمی و دکتر مخبر و شورای فرهنگی- اجتماعی مورد بحث گذاشته شده که کلیات طرح مصوب شد که بر اساس آن کارگروهی از وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، معاونت حقوقی، وزارت تعاون، و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شده است تا تصمیمات این کارگروه اجرایی شود.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد استفاده از صندوق های موجود و صندوق بیمه عشایر روستایی مطرح شد و در نظر داریم امسال 100 تا 200 هزار نفر  تحت پوشش بیمه قرار دهیم و تاسیس صندوق بیمه اجتماعی فراگیر شود.

همچنین مجتهدی با اشاره به لایحه مشوق فرزند آوری اظهار داشت: یکی از مشوق های فرزند آوری تحت عنوان مکمل های غذایی که به مادران باردار سه دهک پایین جامعه سبد غذایی داده می شود.


مجتهدی با اشاره به بیمه زنان خانه دار خاطر نشان کرد: سه دهک پایین جامعه از طریق کارگروه تخصصی 4 دهک میانی از طریق کمک های دولت و مابقی دهک از طریق منابع مالی خود بیمه خواهند شد./ز


 

برچسب ها: زنان ، جمهوری ، شاغل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام وقت به خیر کی ان شاالله قراره به ازای فرزند سوم و چهارم به سابقه کاری مادران شاغل اضافه بشه
۱۲۳
۲۰:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام برای مادرانی که چهار فرزند دارند چهار ساله سابقه کار ‌می دن ؟؟
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۴ دی ۱۴۰۰
کی اجرا میشه؟فقط حرف حرف حرف متاسفانه
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
باسلام مشکلات زنان با۳فرزندزیاداست لطفابازنشست کامل بشن ممنون
کاربر
۰۰:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام چرا این بخشنامه به ادارات ابلاغ نمیشه
و اینکه آیا مادرانی که قبل این طرح سه فرزند داشتند ,این طرح مشمول حال ایشان میشود.
کوروش
۱۴:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
جدا از گرانی نبود شغل مناسب ، باید تو مدت 9ماه تو راه دکتر باشی هیچ چیزی هم شامل بیمه نمیشه بیمه فقط واسه دکور است اگه سزارین هم باشی باید زیر میزی بدی تا دکتر بیاد بالاسرت دکتر بی هوشی را یادم رفت بگم یه مدت هم فقط بری دکتر بی هوشی یه زیر میزی هم به اون بدی . بچه اول همه داغن از این مشکلات بی خبر قطعا دیگه حتی کسی که این همه مشکلات رو گذرونده باشه به فکر فرزند دوم نمی افته .
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چرا هیچ توجهی به زنان کارمند که سه فرزند دارند نشد چرا قانون هر فرزند ی سال به سابقه اضافه نشد چرا مرخصی زایمان زیاد شد به مردان مرخصی زایمان دادش ولی قوانین سه فرزند هیچ اجرا نشد لطف علت چی
مینا
۱۷:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
طرح بسیار خوبیست اگر اجرا شود. زنان کارمند دارای دو فرزند با این قانون به فکر فرزند سوم خواهند شد.
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ای کاش این طرح زود عملی بشه چونکه با سه فرزند واقعا سخته کار کردن
ناشناس
۰۳:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
مشاغل سخت مثل بانک همراه با بچه داری زنان را فرسوده میکند.
لطفا کاری بکنید
من با 3 فرزند واقعا توان جسمی و روحی ندارم
کم اوردم
نه راه پیش دارم نه پس
سیروس
۱۰:۰۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام. درسته میگن طرح تصویب شده اما تا اجرا کیلومترها فاصله داره فعلا یه حرفی زدن ده سال دیگه اجرا میکن. اینقدر از این حرف ها زدن اینا هنوز مصوبات مجلس اول و دوم را عملی نکردن.
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام. درسته میگن طرح تصویب شده اما تا اجرا کیلومترها فاصله داره فعلا یه حرفی زدن ده سال دیگه اجرا میکن. اینقدر از این حرف ها زدن اینا هنوز مصوبات مجلس اول و دوم را عملی نکردن.
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من پرستار هستم و دارای سه فرزند واقعا احساس فرسودگی میکنم توانمو دارم از دست میدم ای کاش زودتر این قانون تصویب بشه و اجرایی و ممنونم از کسانی ک برای تصویب این قانون تلاش میکنند
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و احترام. بنده دارای چهار فرزند و کارمند بانک هستم. شرایط کاری سختی دارم. همچنین از لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته و فرسوده ام. ای کاش هر چه زودتر این قانون تصویب شود.
زن شاغل
۰۳:۰۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
خواهش میکنم موضوع بازنشستگی زنان دارای ۳ فرزند با هر میزان سابقه رو پیگیری کنید ایا امسال خبری میشه؟
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
واقعا..یعنی هنوز باید خانمهای متاهل با سه فرزند و بیشتر انتظار بکشند..ان هم با سن 40 سال به بالا ..
مریم
۱۵:۱۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
با سلام پس کی برای مادران دارای سه فرزند قانون تصویب میشود بقیه موارد که تصویب شده بغیر از این
محمودی
۲۲:۵۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
با سلام و خسته نباشی همگی ما منتظر هستیم کی انتظار ما به سر میرسد