سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

برداشت هندوانه از جالیزهای مناطق عشایری دلگان آغاز شد

مدیر كل امور عشایری سیستان و بلوچستان گفت: كار برداشت محصول هندوانه از سطح 250 هكتار جالیزهای مناطق عشایری شهرستان دلگان در جنوب این استان آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،امان الله طوقی گفت: با هدف اسكان عشایر و فراهم كردن زمینه اشتغال آنان از سال گذشته تاكنون 9 كانون اسكان در شهرستان دلگان پیش بینی و یكصد خانوار از عشایر منطقه در این كانونها اسكان داده شدند.

وی افزود: برای نخستین بار در سال جاری زراعی عشایر منطقه دلگان 250 هكتار از زمین های خود را به كشت هندوانه اختصاص دادند كه پیش بینی می شود از این سطح زیر كشت افزون بر 10 هزار تن هندوانه برداشت شود.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان 102 هزار نفر در قالب 18 هزار خانوار عشایر سكونت دارند كه معمولا به شغل كشاورزی و پرورش بیش از 900 هزار راس دام سبك و سنگین مشغول هستند.

مدیر كل امور عشایری استان گفت: عشایر این استان سالانه افزون بر سه هزار و 400 تن گوشت قرمز، 20 هزار تن شیر و 50 هزار متر مربع صنایع دستی تولید و روانه بازار می كنند.

طوقی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه باید در سیستان و بلوچستان سه هزار و 50 خانوار از خدمات كوچ بهره مند و یك هزار و 975خانوار عشایر نیز اسكان داده شوند.

وی آبرسانی به 138 نقطه عشایری را از دیگر فعالیتهای اداره امور عشایری استان ذكر كرد./ب

برچسب ها: برداشت ، هندوانه ، دلگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.