سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصص کودکان مطرح کرد :

تخم مرغ ، شیر و آجیل مسئول 80 درصد آلرژی های غذایی

یک متخصص کودکان با بیان اینکه حدود هشت درصد کودکان به نوعی از آلرژی های غذایی رنج می برند گفت : تخم مرغ ، شیر و آجیل مسئول 80 درصد آلرژی های غذایی هستند.

دکتر منصور بهرامی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شیوع آلرژی های غذایی در همه کشورها روند رو به افزایشی دارند گفت : حدود هشت درصد کودکان به نوعی از آلرژی های غذایی رنج می برند.

وی با اشاره به اینکه آلرژی های غذایی سهم شناخته شده ای در بروز آسم دارند افزود : در آسم ها با منشاء آلرژی غذایی معمولا علائم پوستی و گوارشی نیز همراه هستند.

این متخصص کودکان یادآور شد : بروز علائم آلرژی های غذایی در کودکی ممکن است پیش درآمد آسم در بزرگسالی باشد و نیز شیوع آسم هایی که به علت آلرژی های غذایی بروز می کنند در سنین کم شایع تر هستند.

وی با اشاره به اینکه پوست مهمترین عضو بروز دهنده علائم در حساسیت های غذایی است اظهار کرد : با خوردن آلرژن های غذایی علائم پوستی ظاهر و یا آنها که مشکلات پوستی مزمن داشته باشند با شدت علائم مواجه می شوند .

دکتر بهرامی تصریح کرد : کهیر حاد و درماتیت آتوپیک شایع ترین تظاهرات پوستی در آلرژن های غذایی هستند که شیوع علائم پوستی به دلیل آلرژن های غذایی بسیار زیاد است ولی در بسیاری از موارد توسط بیماران گزارش نمی شوند .

وی با اشاره به اینکه علارغم تست های لابراتواری و آزمایشات کلینیکی تشخیص قطعی حساسیت های غذایی آسان نیست و پیوسته باید با دقت و احتیاط همه جوانب امر مد نظر پزشکان قرار گیرد خاطرنشان کرد : هر چه سن مبتلایان کمتر و شدت بیماری بیشتر باشد شانس آلرژی غذایی بیشتر است و به طور کلی تخم مرغ ، شیر و آجیل مسئول 80 درصد موارد آلرژی های غذایی هستند .

برچسب ها: آلرژی ، غذا ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.