سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

زنان و مردان هر کدام حقوقی دارند

ممکن است بگویید حضور در اجتماع و حس مفید بودن، اما به راستی این‌ها عواملی است که می‌تواند خستگی یک ماه فعالیت شما را برطرف کند!

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، مهم‌ترین قسمت کار کردن زمانی است که حقوق خود را دریافت می‌کنید. شاید درآمد شما خیلی زیاد و چشمگیر نباشد، اما آن پولی است که متعلق به شما است و هر‌گونه که می‌خواهید می‌توانید آن را خرج یا پس‌انداز کنید.
 چون حاصل زحمت شما است و زمانی که آن را در حساب بانکی‌تان می‌بینید دیگر به یاد نمی‌آورید که چقدر با ارباب رجوع‌ها سر و کله زدید و یا چقدر از شیطنت‌های بچه‌های مردم گذشتید. تنها شما تصمیم می‌گیرید و چه لذتی از این بالاتر.

اما اگر یک نفر این اختیار را از شما سلب کند، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا باز هم با رغبت و اشتیاقی که در گذشته داشتید به کار خود ادامه می‌دهید؟ شاید بپرسید چطور کسی می‌تواند این حق را از شما بگیرد.

متأسفانه مردانی هستند که این حق را از همسر خود سلب می‌کنند و عابر بانک زن در دست مرد است و زمانی که می‌خواهد برای دوستش هدیه‌ای بخرد باید به همسرش بگوید تا به او پول بدهد. شاید برخی بگویند که مرد آن پول را در منزل و برای خانواده‌اش هزینه می‌کند، پس چه فرقی می‌کند. اما طبق آن چه در قانون آمده است:

زن هیچ‌ وظیفه‌ای در قبال هزینه‌ها و مخارج زندگی ندارد و مرد باید او و فرزندانش را تأمین کند. زنان نسبت به حقوق و اموال خود حق مالكيت کامل دارند. بنابراين شما مى‏توانيد حقوق و اموال شخصى خودتان را كه ملك شوهرتان نيست، به هر مصرفى كه مى‏خواهيد برسانيد گرچه از نظر اخلاقي در مورد نحوه مصرف اموال‌تان با شوهرتان هماهنگي كنيد بهتر است.
مرد می‌تواند از خروج زن از منزل و کار کردن او جلوگیری کند و بدین صورت است که زن ترجیح می‌دهد از حقوق خود چشم بپوشد ولی به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهد. او هم وظایف خود را در داخل خانه به خوبی انجام می‌دهد و هم در خارج از منزل نمونه کامل یک زن مسلمان و ایرانی است. گاهی برخی از زنان از استقلال مالی و اقتصادی خود برای برتری بر همسر خود استفاده می‌کنند، در حالی که زندگی میدان جنگ نیست و زن و مرد باید در کنار هم باشند، نه در مقابل هم. مرد با حفظ احترام و رعایت حقوق زن می‌تواند محیطی آرام را برای خانواده‌اش بسازد و زن هم باید در لحظات دشوار زندگی و مشکلات اقتصادی همراه همسرش باشد./س
برچسب ها: حقوق ، اجتماع ، زن و مرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.