سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 35 درصدي توليد عسل در استان فارس

رييس سازمان جهاد کشاورزي فارس با بيان اينکه زنبور داران فارس 3 هزار و 600 تن عسل از کندوهاي خود برداشت کردند گفت: اين ميزان در مقايسه با سالهاي گذشته 35 درصد افزايش توليد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ فارس 420 کلني زنبور دارد و توليد عسل در استان فارس براي 4 هزار و 500 نفر اشتغال ايجاد کرده است.
خرد افزود: براي حمايت از زنبور داران اين استان تاکنون 80 نفر آنها بيمه شده اند و بيمه بقيه نيز در دست اقدام است و تسهيلات در قالب حمايت از بخش توليد عسل با سود 8 درصد تا سقف 300 ميليون ريال داده مي شود.
عمده عسل فارس در شهرهاي سپيدان، اقليد، آباده فراشبند، قيروکارزين، فيروزآباد، داراب، لار، لامرد و ممسني و شيراز توليد مي شود.
با توجه به تنوع گياهي موجود در استان فارس عسل بسته به نوع گياهي که زنبور تغذيه مي کند از نظر مزه و مواد معدني متفاوت است از جمله انواع آن عسل مرکبات معروف به عسل نارنج، گون، کنار و گياهان ترکيبي است که مرغوب ترين آن عسل گون و کنار داراي 2 و نيم درصد قند ساکارز است.
عسل داراي ويتامين هاي B ،C، مواد معدني از جمله کلسيم، فسفر، گوگرد، منيزيم، پتاسيم، سديم است و به دليل اينکه درجه اسيدي عسل بالااست به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک مي کند و همچنين عسل بهترين منبع قند براي تغذيه مغز است زيرا از قندهاي ساده تشکيل شده است.
استان فاس در توليد عسل بعد از آذربايجان غربي، آذر بايجان شرقي، گيلان و اردبيل رتبه پنجم را دارا است./س
برچسب ها: جهاد ، کشاورزی ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.