سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران

مجوز انتشار 230 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای آبگیری سد گلورد صادر شد

نماینده ویژه رئیس جمهور در طرحهای مهر ماندگار گفت: دولت مجوز انتشار 230 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای سد گلورد را صادر کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی اکبر محرابیان عصر شنبه در جلسه بررسی مشکلات مربوط به سد گلورد نکا افزود: اگر این طرح در زمره طرح های مهر ماندگار قرار نمی گرفت، به طور سالانه مبلغی در حدود 30 میلیارد ریال اعتبار داشت و تکمیل و بهره برداری از آن ، نیازمند گذشت سال های فراوانی بود.

وی بیان داشت : دولت با علم به تاثیر فراوان این طرح در سیستم آبرسانی شهرهای شرق مازندران و همچنین کمک فراوان این سد به توسعه کشاورزی منطقه، در سال های اخیر بودجه های متعددی را به آن اختصاص داد و موجب رسیدن آن به مرز آبگیری و بهره برداری شد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در طرح های مهر ماندگار افزود : پیشرفت این پروژه تاکنون با توجه به بودجه های تخصیص داده شده مورد رضایت نیست و باید تلاش شود در زمان بندی مشخص شده ، این طرح آبگیری و یکی از آرزوهای دیرینه مردم مازندران برآورده شود.

محرابیان ادامه داد : دولت مصمم است طرح های مهر ماندگار را تا پایان عمر دولت به اتمام و یا به مرز بهره برداری برساند و از این پس طرحی که از این فهرست به پیشرفت مورد نظر در مراحل مشخص نرسد ، از فهرست این طرح ها کنار گذاشته خواهد شد.

وی گفت: استفاده از نیروهای بیشتر و دادن سرعت بیشتر به کار می تواند یکی از راه های رسیدن به اهداف مورد نظر باشد و لازم است پیمانکار این طرحها به تعهدات خود عمل کنند.

هزینه 2700 میلیاردی بخش آب مازندران

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون ، بیش از هزار و 700 میلیارد تومان در بخش آب مازندران هزینه شد که از این مبلغ بیش از 700 میلیارد تومان آن مربوط به دولت های نهم و دهم است.

رمضان طهماسبی اظهار داشت: پیوستن طرح های مرتبط با آب مازندران به طرح مهر ماندگار موجب تزریق فراوان بودجه و سرعت گرفتن روند ساخت و تکمیل آن شد که امیدواریم دولت به دلیل برخی عقب ماندگی ها در ساخت ، آن ها را از لیست طرح های مهر ماندگار حذف نکند.

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: كمبود آب از دغدغه های اصلی مردم شرق مازندران است و بهره برداری از سد گلورد هم یكی از راه های رفع آن محسوب می شود.

احمدعلی مقیمی اظهار داشت: اراضی مستعد كشاورزی شرق مازندران هم به دلیل كمبود آب زیر زمینی و نبود آب سطحی از بازده مناسب برخوردار نیستند و چاره كار در این زمینه هم بهره برداری هر چه زودتر از سد گلورد و شبكه پایین دستی آن است.

نایب رئیس كمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: باید تلاش كنیم از تمام ظرفیت های موجود منطقه برای تكمیل پرشتاب تر این طرح استفاده كنیم تا شاهد بهره برداری بموقع آن باشیم./ک

برچسب ها: مجوز ، سد ، آبگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.